Bare å se på en hvilken som helst turbo konvertert NA motor det, så ser du i grove trekk hva som trengs.
1: en eksos-/turbo-manifold til å montere turboen på
2: turbo (inkl olje tilførsel til og retur fra turbo, og eventuell vannkjøling om turboen har slikt)
3: downpipe (eksosbiten fra selve turbo og til resten av eksosanlegget)
4: intercooler inkl IC rør fra turbo til IC og IC til gasspjeld) (trengs egentlig ikke om du nøyer deg med 0,3-0,4bar, men hvem bygger om og klarer å holde fingrene unna ladetrykket?

)
5: riktig mengde bensin, inkl en måte å kontrollere den på
6: riktig timing på tenning, inkl en måte å regulere den på
Dette er endel forenkla, men så kommer det og an på bla. motordesign og hvor langt en tenker å tøye strikken om lavere kompresjon osv trengs eller ikke.
Hvis du seriøst ønsker å lære mer om det kan jeg anbefale disse to bøkene:
"Maximum boost" av Corky Bell (lettlest men litt vel enkle konklusjoner til tider ala "vet ikke hvorfor det gjør det, men det ser ut som om det funker bra")
http://www.amazon.co.uk/Maximum-Boost-T ... 927&sr=8-4
"Forced induction performance tuning" av A. Graham Bell (ekstremt grundig og går helt ned til fysiske formler for å forklare hvordan og hvorfor ting funker)
http://www.amazon.co.uk/Forced-Inductio ... 927&sr=8-5
NB! ingen av disse har noe som helst spesifikt for 3sge, men vil garantert hjelpe deg til å forstå mer om hva som trengs og hvorfor.
-------------------------------------
'72 Celica (RA21/TA22)
Solskinnscruiseren
'94 MR2 Turbo (SW20)
Lillegul
'87 Corolla bane/leke prosjekt (AE86)
Hachi'n
'83 Starlet (KP61)
Sølvpilen
'90 Starlet arbeids/vinter go-cart (EP81)
'83 Starlet delebil/impulskjøp (KP61)
'73 Datsun 240Z