TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Gul kjølelampe begynner Ã¥ lyse !

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #35976  av mr.two

Når jeg kjører og tåkker på litt så begynner den gule lampen nede til venstre i displayet å lyse...ser ut som en motor med en vifte på...tror dette indikerer at det er noe med kjølinga, at det er lite kjølevann eller noe i den duren, det jeg har gjort er sjekket kjølevann = fullt, sjekket sikringer og strammet en litt slakk viftereim, men den kommer opp alikevel !!! Noen som har et hint om hva som kan være galt ? :shock:

Klem

#35981  av kennethx

Luft i systemet?

#35994  av mr.two

hmmm, hvordan får jeg eventuelt den luften ut da ?

#35996  av Morten

mr.two skrev:hmmm, hvordan får jeg eventuelt den luften ut da ?
Det er tre forskjellige luftepunkt:

1. PÃ¥fyllinga i motorrommet
2. På varmeapparatet (under panseret foran, på topedoveggen), du må ut med det STORE svarte dekselet for å komme til...
3. PÃ¥ radiatoren

Til de to under panseret foran vil du trenge en slange for å få luftet. (på min var det to stk slanger som hang ved varmeapparatet orginalt!)
 #35997  av Morten

mr.two skrev:Når jeg kjører og tåkker på litt så begynner den gule lampen nede til venstre i displayet å lyse...ser ut som en motor med en vifte på...tror dette indikerer at det er noe med kjølinga, at det er lite kjølevann eller noe i den duren, det jeg har gjort er sjekket kjølevann = fullt, sjekket sikringer og strammet en litt slakk viftereim, men den kommer opp alikevel !!! Noen som har et hint om hva som kan være galt ? :shock:

Klem
Er det forresten på GTi'en eller Turboen det skjer?

#35998  av mr.two

Det er på turbo`n...Ok, jeg er på ingen måte noe mekke geni, så er det bare å skru av lokket så skjer det av seg selv ? :? Btw ; takk for svarene !

#35999  av mr.two

Kom på et par ting til også, motortempen øker ikke på temp måleren, og lampen lyser ikke når jeg starter bilen igjen etter jeg har stoppet, bare begynner å lyse når jeg gir på og så lyser den til bilen blir stoppet...

#36000  av Morten

Hmm... er ikke så sikker på at dette har med luft i kjølevannet å gjøre...
Har du sjekket i manualen hva lampen står for? (jeg husker ikke i farta... :roll: )

#36001  av Morten

Du er sikker på at det ikke er lampa for oljenivået?
Mener å huske at den var gul/oransje på min..

#36002  av The Doctor

på mr2 er det 2 olje lamper. En gul og en som er rød? Hva er forskjellen på de to?

Den lampa du snakker om Mr.two lyste jo på min når dynamoen begynte å tulle.. Men slutta jo å lyse når det ble i orden. Da sa noen til meg at det kunne være at vann pumpa i var helt i orden. Han den ikke pumpa skikkelig. Siden du også sier at bilen ikke blir skikkelig varm?

#36003  av mr.two

det er vel 2 lamper for olja, den røde som blinker hvis det begynner å bli lite og den andre som ser ut som en oljekanne dings med hakkete linje under som jeg tror signaliserer at oljetrykket er for lavt eller at det begynner å bli rimelig lite der nede....skal sjekke instruksjonsboka etterpå, ma bare få den igjen av Doctorn først :wink:

#36004  av Morten

mr.two skrev:Kom på et par ting til også, motortempen øker ikke på temp måleren, og lampen lyser ikke når jeg starter bilen igjen etter jeg har stoppet, bare begynner å lyse når jeg gir på og så lyser den til bilen blir stoppet...
Motortempen øker ikke som i står helt nede hele tiden, eller motortempen øker ikke som at måleren viser normal temp både når lampa lyser og ikke?

#36005  av Morten

The Doctor skrev:på mr2 er det 2 olje lamper. En gul og en som er rød? Hva er forskjellen på de to?

Den lampa du snakker om Mr.two lyste jo på min når dynamoen begynte å tulle.. Men slutta jo å lyse når det ble i orden. Da sa noen til meg at det kunne være at vann pumpa i var helt i orden. Han den ikke pumpa skikkelig. Siden du også sier at bilen ikke blir skikkelig varm?
På min mener jeg at den røde varsler oljetrykk, mens den gule varsler oljenivå.

#36006  av mr.two

The Doctor skrev:
Han den ikke pumpa skikkelig. Siden du også sier at bilen ikke blir skikkelig varm?
Joda, bilen blir varm den ! Men det jeg sa var at tempen ikke økte når lampen begynte å lyse ! Tenkte kanskje det kunne være naturlig hvis det var noe kål med pumpen eller noe annet i kjølesystemet....Og den lader helt fint også :?

#36007  av mr.two

motortempen måleren viser normal temp både når lampa lyser og når den ikke gjør det ja...