TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Hvordan se om det er lsd?

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #285692  av Burn out

Hei, lurer på hvordan man kan se om det er lsd i en 3sgte kasse ved å se inn i hullet til drivakslingene? noen som har et bilde? tok et bilde av hullet i kassa men får ikke lagt det ut, skal prøve igjenn i morra...

Kort forklaring så er det en tjukk "pinne" som krysser hullet helt innerst..
 #285771  av sunbug

Aner ikke hvordan man kan se det der, men kan se det på "lappen i førerdøra" også. Om kassa og bilen hører sammen da.

Er noen av bokstavene i axle-koden som avslører det. Husker ikke hvilke i farten. Tror kanskje dette stod i "bruksanvisningen" på bilen. (Lille boka de fleste har i hanskerommet. :P)
 #285834  av Burn out

Ok, motoren er ifra en halfcut, så det får vi ikke sjekka.. men da er det vel egentlig bare og vente og se til testingen da:P
 #285890  av a_amland

Kan jo jekke opp bilen og snurre på et hjul, og se om det andre hjulet snurrer samme vei... Eventuelt å snurre på et hjul mens du prøver å holde igjen det andre (i fri)
 #285942  av Mr2Kenneth

viss man snurrer på 1 hjul, å det andre hjulet snurrer da motsatt vei, hva betyr det?
 #285947  av Amund

a_amland skrev:Kan jo jekke opp bilen og snurre på et hjul, og se om det andre hjulet snurrer samme vei... Eventuelt å snurre på et hjul mens du prøver å holde igjen det andre (i fri)
Gjelder det egentlig for den sperra som er i mr2? har skjønt det sånn at det er ein type viskosediff som må ha fartsforskjell på hjule for å fungere? Eg har sperr i min, men hjula går kvar sin vei når eg snurrer på det eine. (men litt tregere enn uten då...)
 #285968  av jumbo

Amund skrev: Gjelder det egentlig for den sperra som er i mr2? har skjønt det sånn at det er ein type viskosediff som må ha fartsforskjell på hjule for å fungere? Eg har sperr i min, men hjula går kvar sin vei når eg snurrer på det eine. (men litt tregere enn uten då...)
Tror nok bremsen i de fleste tilfeller henger på nok til å dra med hjulet samme vei selv uten pådrag (selv om den selvsagt bremser langt MER med pådrag fra motor)

Min drar hvertfall med seg motsatt hjul samme vei (3.gen GTE m/lsd)
 #285995  av Bite me...!

samme her. Skulle ikke vært lov å lage biler uten LSD
 #286001  av a_amland

Mr2Kenneth skrev:viss man snurrer på 1 hjul, å det andre hjulet snurrer da motsatt vei, hva betyr det?
Viss hjulet snurrer samme vei, sa har du diffbrems. Men som Amund sier, viss det er viskosekobling så trenger du kansje en viss hastighets forskjel for at bremsen skal begynne å virke

Trodde egenlig at LSD ikke var en viskosekobling, men kan jo ta feil....
 #286058  av Larsen

a_amland skrev:
Mr2Kenneth skrev:viss man snurrer på 1 hjul, å det andre hjulet snurrer da motsatt vei, hva betyr det?
Viss hjulet snurrer samme vei, sa har du diffbrems. Men som Amund sier, viss det er viskosekobling så trenger du kansje en viss hastighets forskjel for at bremsen skal begynne å virke

Trodde egenlig at LSD ikke var en viskosekobling, men kan jo ta feil....
LSD = diffbrems. Altså det kan være alle mulig typer diffbremser inkludert viskose.