TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• bytte av regreim

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #285695  av roste1

Hvor ofte bør denne byttes?

jeg har en bil som har gått 174 000 nå. og har ikke noe service hefte. så aner ikke når den
er byttet. Så jeg bytter den for å hvere sikkert. men hva koster dette sånn ca?
og er det mye eller lite jobb på denne bilen? mr2 91 modell?
hva har dere betalt sånn ca for dette i dette med vannpumpe og jobb?
 #285705  av Larsen

Ifølge servicehefte skal den byttes på 90'000 km. Motoren går ikke istykker hvis den ryker da.
 #285739  av Helgeland

jeg hørte på pris for bytte av:
reg, reim
toppdekselpakning
vannpumpe
oljepumpe
termostat
strammer
løpehjul
clutch

dette skulle toyota ha 20 000 for bare jobben..
og delene kom vel på 6000...

jeg gjorde det selv...
 #285773  av Helgeland

ja er klar over dette. men etter som jeg forstod så måtte di ha ut motoren for og skifte reg. reima og det er vel dette som trekker opp prisen mye.

men det er diskutert her på forumet at det skal gå ann og skifte reima uten og ta ut motoren..
 #285793  av Master

Helgeland skrev:ja er klar over dette. men etter som jeg forstod så måtte di ha ut motoren for og skifte reg. reima og det er vel dette som trekker opp prisen mye.

men det er diskutert her på forumet at det skal gå ann og skifte reima uten og ta ut motoren..
Evt det clutchbyttet da dette er en enormt stor jobb med motor i bilen.

Ja reg reim går an å skifte med motoren i. Bare å løsne litt på motorfestet, trangt, men det går!
 #285928  av -magnus-

Regreima kan fint byttes med motoren i. Jeg betalte rett over 2000 kr for regreimsett og vannpumpe på Mekonomen.
 #286202  av Ã˜ysteinE

Ringte til Toyota I Arvika[Sverige] og husker jeg riktig så skulle di ha rundt 4000kr insklusivt regreim for å bytte den.. Ifølge Toyota skal det ta ca 4 timer å bytte den :)