TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• hjelp til og fikse lekasje i t-tak pÃ¥ mr2

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #285717  av JK86

har denna mr2 92 mod (go bilen) enda da. og det lekker vann inn fra t-tak ved vask eller kraftig regn. noen forslag?
Sist redigert av JK86 den 18 jun 2008 11:33, redigert 2 ganger totalt.
 #285718  av Marcus

Ikke helt bra emnetittel da.. Blir vanskelig for andre som vil finne løsninger for lekasjen i T-taket sitt når de søker ;)

Det finnes flere måter. Silikonspray hjelper litt. Vet om at det har holdt en sesong eller noe før det må sprayes igjen.

Så har man jo denne løsningen:
http://toyotaownersclub.com/forums/inde ... entry44599

Og kanskje den beste:
http://mr2.noegruts.com/ttops/ttops.htm

Har ikke prøvd noen av dem, men jeg har kjøpt inn det som trengs på Toyota for den siste guiden, så skal ta den til våren. Det lekker forresten kun litt når jeg spyler bilen osv, så det er liksom ikke noe hast enda..

Hvis du prøver noe av dette kan du jo skrive her om noe hjalp...
 #285731  av JK86

jo stemmer. var kanskje noe villledende tittel. men takk for respons. skal se hvilken løsning jeg går for til slutt. må tenke litt... fler forslag så bare kom me dem.
 #286297  av inzane2012

har samme problemet selv, men er desverre ikke bare når jeg vasker bilen eller i kraftig reng at det drypper inn lenger:(... fikk meg en overraskelse igår da jeg tilfeldigvis kikket under gulvmatta på pasasjer siden, helt vått på gulvet, og det har sneket seg inn noen ubudne gjester i gulvet mitt og...

kjøpte noe pakninks silikon hos biltema som jeg har tenkt å prøve med, siden jeg har prøvd sånn vanlig silikon(sånn som du smører utover for å hindre at dørenen fryser fast) og en del andre løsninger uten at det funker, må bare vente til en dag med sol så bilen kan stå uten taket på...
 #286300  av inzane2012

har samme problemet selv, men er desverre ikke bare når jeg vasker bilen eller i kraftig reng at det drypper inn lenger:(... fikk meg en overraskelse igår da jeg tilfeldigvis kikket under gulvmatta på pasasjer siden, helt vått på gulvet, og det har sneket seg inn noen ubudne gjester i gulvet mitt og...

kjøpte noe pakninks silikon hos biltema som jeg har tenkt å prøve med, siden jeg har prøvd sånn vanlig silikon(sånn som du smører utover for å hindre at dørenen fryser fast) og en del andre løsninger uten at det funker, må bare vente til en dag med sol så bilen kan stå uten taket på...
 #286302  av JK86

hmmm. kanskje det er løsninga... de andre forslaga jeg fikk så bra ut men litt komplexe for meg og tommeltotta mine. si ifra åssen løsninga di funker a. kanskje den er noe for meg oxo...
 #287066  av inzane2012

dreiv å vaska bilen idag i god været og såg ikkje noe særlig anntydning til at det kom inn vann...men jeg vil nok ta å kline på noe mer av den paknings silikonen, men så langt ser det ut til at det funker ganske bra:):):) funker det er det jo en ganske billig løsning, koster litt over 40 spenn for en sånn tube hos biltema:)
 #287168  av JK86

var det vanskelig og legge det på og få det pent. har du noen bilder?
 #287575  av inzane2012

neida, null problem å legge det på, jeg tok det bare på fingeren og smurte det utover, så tørket jeg meg på fingrene med en våt klut og så fingrene ble litt fuktige og smurte det jevnt utover...fikk det ganske bra utover på ene siden, men jeg brukte ikke så lang tid på å få det 100% glatt fordi jeg må antagligen ha på litt mer... men vist du tar det litt god tid til det så får du det ganske bra... men når du ikke har på taket vil du se det ganske lett at du har utført en liten reperasjon for silikonen er nok mye mer sort enn det pakningene dine er... men jeg kan se om jeg ikke får tatt noen bilder i morgen og legger ut...
 #287595  av JK86

kjempeflott da skal jeg prøve og se hva jeg får til i helga. det var på biltema du kjøpte dat sa du. hva het det?
 #287763  av inzane2012

det heter bare paknings silikon:) sjekket idag om det var komt noe vann inn og såg ikke noe tegn til det...men skal allikevel ha på litt mer sånn for sikkerhets skyld;)
 #287903  av JK86

har du fått tatt noen bilder enda, er litt nysgjerrig.
 #287905  av inzane2012

skal springe ut å ta noen nå:) men har bare en k750i som kamera så blir ikke så bra bilder, men du får nå sett hva det går i:)

EDIT: finner ikke datakabelen til mobilen min nå, så må enten vente til dama kommer hjem fra skolen så jeg kan låne hennes, eller så kan du jo bare sende meg mobil nr ditt så kan jeg sende bildene som mms??
 #288232  av inzane2012

har du komt noe lenger nå da? hjelpte bildene jeg sendte deg noe??
 #288344  av JK86

ja de bildene hjalp masse de gitt. takker. men har ikke fått tatt begge sider enda da. håper jeg får tatt siste side i løpet av helga. kommer bilder når jeg er fornøyd med begge sider :D