TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Ulyd høyre fremhjul

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #36085  av turboman

Heisann

Har fått en ulyd ved høyre fremhjulet, og lurer på om noen har vært borti noe lignende.

Når jeg svinger mer enn 1/2 omdreining på rattet, så høres en skikkelig "skrapelyd"... men, høres ikke ut som jern-mot-jern-skrapelyd, men en mørk "skurre-lyd"... men,hører den kun når jeg, f.eks. svinger inn på en parkeringsplass, osv..

Har ikke jekket opp hjulet og sjekket, skal bytte til senkefjærer i helga, så jeg ser på det da..

men, noen som har en viss peiling på hva jeg kan ha i vente?

på de andre bilene jeg har hatt, har forstillingsproblemer stort sett vært "klunk", og ikke slik "skraping" som nå...

hmmmm....strange.... :?

#36090  av mr.two

Jeg har hatt skraping hmmm 3 ganger...

1 gang ; Bekskyttelses deksel som ligger bak skiven ( hvertfall på bakbremsen ) som lå inntil skiven, skrapte bare noen ganger...Bøyde det bare ut igjen så var det borte.

2 gang ; Hjullager

3 gang ; Tror det skrapte da bremsene mine foran hang, måtte overhalle hele dingsen, kostet 7k men var fin igjen etter det :)
 #36113  av proson

Det er helt sikkert bare plast dekselet i hjulbuen som har vrengt seg litt:) Sjekk det du... Det samme har skjedd til meg på andre biler.

#36151  av chris

Når ene bremsekalipperen min hang seg opp, så fikk jeg vannvittig skrapelyd når jeg svinga en viss mengde til venstre.

#36691  av turboman

Bare for å avslutte denne tråden:

Var ene stempelet som hadde satt seg dønn... Visste ikke at det skulle gi en slik lyd, men da vet jeg det til en annen gang.

Fikk smørt opp stemplene igjen, så nå går det vel en stund igjen.

case closed.... :D

#36699  av chris

turboman skrev:Bare for å avslutte denne tråden:

Var ene stempelet som hadde satt seg dønn... Visste ikke at det skulle gi en slik lyd, men da vet jeg det til en annen gang.

Fikk smørt opp stemplene igjen, så nå går det vel en stund igjen.

case closed.... :D
hvis det var stempelet i kalipperen du snakker om, så var det tydeligvis akkurat det samme som jeg selv opplevde :)