TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Toppakning

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #36107  av Christian

Det er jo endel leverandører av disse, men er det noen som skiller seg ut? Både positivt og negativt?
Lurer litt på hva jeg skal bestille her, evnt. om jeg faktisk kanskje kan bruke en orginal pakning....? Tviler egentlig, men kompresjonen er senket litt ifra org 8,5 grunnet oppborringa, så det er mulig den vil holde...
Er jo alltids noen på f.eks http://www.mr2faq.com som påstår at de orginale tåler mye juling, men det er jo vanskelig å vite :roll:

Noen som har gode linker, evnt kunnskap om dette?

#36128  av CelicaTurbo

Mitt intrykk av slike diskusjoner er at HKS-pakningen er en klar favoritt og er bedre konstruert enn dem fleste andre og tåler ekstremt høyt trykk, men den er også veldig følsom for ujevne flater mellom topp og blokk så alt må høvles 100% skikkelig for at det skal holde, og moment og ettertrekking av topp er veldig viktig :)

#36214  av sleeper

KJøpte meg en TRD pakkning jeg.... syntes den ser veldig bra ut! :D
har også kjøpt studs....men er det noen som vet hvor mye jeg skal dra til med???

#36218  av CelicaTurbo

ARP-studs? Mener å huske at det er 70-ett-eller-annet for jeg har sett det spørsmålet så mange ganger før, men det skal også følge med instruksjoner som sier hvor mye det skal strammes.. du kjøpte vel dette fra Fensport så send dem en epost og spør, de vet det garantert.

#36246  av Christian

Vet at HKS er populær ja...

Sleeper : Hva ga du for TRD pakningen?

#36248  av sleeper

Ga 120 pund pluss mva...
bestilte masse annet så vet ikke hva porto på det blir...