TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Montere kammer, kamdrev & clutch. Hva er Enkleste mÃ¥ten?

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #286953  av FireWalk

Som topic sier. Har litt fri fremover og tenkte å begynne å montere hks kammer og kamdrev, samt ny racing clutch. Men så er det jo så himla trangt nedi motor rommet. Hva er raskeste måten å gjøre dette på?

Er det enklest å bare ta ut hele motoren for å gjøre dette? eller skaper jeg meg mer arbeid da?
 #286956  av Insanity

uten å ha skurdd på sånn bil som du har. så regner jeg med det absolutt enkleste er å slippe dritten på gulvet og ta det derfra :)
 #286960  av WaxFraq

hvis du har tilgang til bukk så lar det seg gjøre å bytte clutch uten å ta ut motor...
dem gjorde det på min på verksted værtfall..
men det er litt annen sak med de kamdrevene..min står på verksted igjen nå..(!) og dem skal bytte reg reim og alle løpehjul/strammer osv..
for å gjøre det enklest mulig så skal dem senke ned motoren...

og det er jo uansett en unik mulighet for å komme til steder du normalt ikke kommer til...for enkelt sjekk osv..

lykke til..!
 #286968  av Master

bytte clutch? ta ut motoren... les litt på prosjekttråden min, er ikke så vanskelig. Les også i BGB under engine block - removal of engine. Du bruker kanskje 5-6 timer så har du den ute, og clutchbytte uten å ha motoren ute tror jeg er svært tidkrevende!

samtidig når du har alt ute er det 10x lettere å jobbe med registeret slik at du får justert kammene og registeret rett!