TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Dynamo Trøbbel!

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #287060  av Stiffy

Hey. Fikk litt problemer med dynamoen i dag, seff rett før jeg dro til Kr.Sand på treff. Bilen tar helt av med ladinga nåla går heeelt opp til toppen å den lader alt for mye! Er vel regulatoren som er gåen, men noen som vet om jeg må ha ny dynamo eller om det er mulighet for å bare skifte den? Er en -90 3SGE det er snakk om, hadde vært flott om noen visste dette, eventuelt har noe jeg kan bruke liggende.
 #287073  av Tiendreal

har vel vært svart på før tror jeg, mener at man skal kunne bare skifte Regulatoren, uten og skifte hele dynamoen
 #287075  av Stiffy

åja prøvde å søke men søkefunksjonen her er litt merkelig... Men hadde vært fint hvis noen kunne bekrefte dette, for hørte med en mekaniker i dag, å han visste ikke, det kom veldig ann på dynamoen.
 #287189  av Stiffy

får skiftet bare regulatoren å den kostet meg ca 500,-! Gjett om jeg er lykkelig nå da! =D
 #287191  av Marcus

Hvor? Høggern?
Antar at Toyota ikke selger dynamoen sin i deler..?
 #287192  av Stiffy

pappa fiksa det på en elektrisk/batteri butikk. Husker ikke hva den heter, kan høre med han når han kommer hjem. Gadd ikke vurdere Toyota engang, de selger meg vel en halv bil fordi jeg trenger dynamo:P
 #287198  av nnt

Hmm, min er gåen og den går ned istedenfor heheh, vet du om jeg kan bare bytte spenningsregulatoren som deg eller? eller noen andre som vet det?
Og hadde vært fint om du kunne funnet ut hvor du fikk fiksa dette!
 #287208  av Tiendreal

du kan høre ved å snurre dynamoen rundt, det skal ikke gnisse eller skrape når du snurrer den rundt. (da sjekker du kun lagrene i dynamoen!)
 #287210  av Larsen

nnt skrev:Hmm, min er gåen og den går ned istedenfor heheh, vet du om jeg kan bare bytte spenningsregulatoren som deg eller? eller noen andre som vet det?
Og hadde vært fint om du kunne funnet ut hvor du fikk fiksa dette!
Det er bare hvis spenningen er for høy du kan helt klart si at det er spenningsregulatoren som er problemet. Med andre ord, så må du ta ut dynamoen og teste om det er regulatoren eller dynamoen som er gåen.
 #287229  av Marcus

Du kan ta med dynamoen til noen som har en testbenk som kan teste hva som feiler den. Gjorde det på min der de fastslo at det var regulatoren som var gåen. Hadde en ekstra defekt mr2dynamo så jeg tok bare toppen fra denne og bytta. Fungerte kjempebra.
 #287310  av Stiffy

Prata med pappa i dag... Fikk vite hvor han hadde fikset det, skriver bare det han skrev på visittkortet.

Batteri Elektro
Stian Flaten
Kloppenbakken 12 - 4847 Arendal
Tlf: 37001222 - Fax: 37001223
Mobil: 91647902
E-mail: batter@online.no
Internett: http://www.batterielektro.com

håper noen får bruk for dette;)
 #287348  av nnt

Rart.. hjemmesiden du ga funker ikke, eller er det bare meg?

I dag fikk jeg dynamoen hjem, og det var feil, det var dynamo til st20 ikke st18.. jævlig irriterende..
men la merke til den siste skruen jeg skulle skru ut for å ta ut dynamoen, den som sitter på hjulet der reimen er. Får den ikke av :?

Men en ting jeg lurer på! Noen som vet at det går an å bruke eller om det passer med en dynamo fra en Celica ST18, STI 1.6 L på en Celica ST182 GTi 2.0L?

Beklager at jeg fortsetter å dra din topic lenger ut :P
 #287387  av Stiffy

Som sagt jeg skreiv bare av visittkortet jeg fikk av pappa. Bare dra ut topicet så langt du vil du=)
 #287425  av nnt

bump:

Noen som vet at det går an å bruke eller om det passer med en dynamo fra en Celica ST18, STI 1.6 L på en Celica ST182 GTi 2.0L?