TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Hvordan er regler med Ã¥ ha skilt framme pÃ¥ bilen?

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2

#36183  av CelicaTurbo

hehe, nei, absolutt ikke.. skiltet er den viktigste reflektoren for laseren deres, i tillegg til at fotoboksene tar bilde forfra :)

#36189  av MR2turbo

det er 1500kr i bot om de tar deg...

#36192  av cameleon

Angående skilt og laserkontroll. Har hørt rykter om at det går an å ha på en slags veske/folie av noe slag på skilt. slik at hvis laseren skyter på skiltet så vil det ikke klare å lese av eller noe. Har aldri hørt om noe slikt før og synes at det høres nokså merkelig ut.

Noen som vet hva jeg i så tilfelle snakker om?

#36208  av chris

cameleon skrev:Angående skilt og laserkontroll. Har hørt rykter om at det går an å ha på en slags veske/folie av noe slag på skilt. slik at hvis laseren skyter på skiltet så vil det ikke klare å lese av eller noe. Har aldri hørt om noe slikt før og synes at det høres nokså merkelig ut.

Det funker ikke. Er mange som har prøvd, og det er bare bullshit. Og dessuten, om det hadde funka:

1) fotobokser tar bilder uten blitz på dagtid, og da ser den skiltet likevel
2) hvis politiet får feilmeldinger på laseren sin, så stopper de deg likevel.

#36212  av saus

fuck da må jeg bestille meg ny slik holder for skiltet mitt, var jo bare av plast hele saken:( er det Mr.T som har slikt mon tro?

#36221  av Toymr2

Dette er bullshitt ja! Onkel politi vil ha noen lapper dersom han finner ut at noen brukker detta ja...

#36222  av Master

skiltholder fins orginalt hos toyota. fikk ny i forrigeuka til min bil..

#36223  av cameleon

chris skrev:
cameleon skrev:Angående skilt og laserkontroll. Har hørt rykter om at det går an å ha på en slags veske/folie av noe slag på skilt. slik at hvis laseren skyter på skiltet så vil det ikke klare å lese av eller noe. Har aldri hørt om noe slikt før og synes at det høres nokså merkelig ut.

Det funker ikke. Er mange som har prøvd, og det er bare bullshit. Og dessuten, om det hadde funka:

1) fotobokser tar bilder uten blitz på dagtid, og da ser den skiltet likevel
2) hvis politiet får feilmeldinger på laseren sin, så stopper de deg likevel.
Ok. Nei det er vel sant som det sies. Når noe virker for godt til å være sant er det som regel ikke det :wink:

#36243  av mr.two

har kjørt uten skilt i ca to sommre nå, og har blitt stoppet flere ganger men aldri noen bot :) De sier bare jeg må kjøre hjem og sette det på...men det kan jo hende det bare er meg som har hatt flaks da :roll:

#36260  av hovik

Stemmer nok det, onkel gir for det meste kun advarsler for mangel av skilt forran. + sparer fort inn en bot i fotobokser man slipper unna.

#36277  av chris

mr.two skrev:har kjørt uten skilt i ca to sommre nå, og har blitt stoppet flere ganger men aldri noen bot :) De sier bare jeg må kjøre hjem og sette det på...men det kan jo hende det bare er meg som har hatt flaks da :roll:
Helt til du treffer på samme politifyr andre gangen? ;)

#36278  av chris

hovik skrev:Stemmer nok det, onkel gir for det meste kun advarsler for mangel av skilt forran. + sparer fort inn en bot i fotobokser man slipper unna.
joda, klart.. hvis man har for vane å bli tatt i fotobokser så.. og vil spare noen bøter ;)

#36288  av mr.two

chris skrev: Helt til du treffer på samme politifyr andre gangen? ;)
Nei har blitt stoppet av samme polit ved flere anledninger...virker egentlig ikke som om de brydde seg om det ! Spurte en gang om de ikke skulle si noe på at jeg ikke hadde skilt foran en natt jeg ble stoppet, da sa han bare...å ja, nei bare ta det pent du...hehe, sånne politifolk liker jeg. Men møtte også på en frigid hu*p* av en politikvinne som kjeftet huden full på meg og sa at hvis hun så meg en gang til uten skilt, skulle hun skrive et forelegg som kom til å svi i lommeboka. Møtte heldigvis ikke hun igjen :D

Btw ; sparer noen kroner i bomringen også 8)

#36291  av Alexander G

Du har sluppet billig unna mr.two! Her rett før jul stoppet en sur faen av en purk meg. Da hadde jeg bare grøftelysene på, ingen nærlys. Dette var rundt seks om kvelden, så da fikk jeg bot på 1000,- Og da var han snill med meg sa han! For han kunne gitt på 2000,- hvis han ville.

Men den jævelen var aleine i bilen så jeg burde blånektet. Men dum som eg e :oops: , tok eg imot boten og betalte den....