TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Startproblemer celica

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #287200  av ludde

Hei

da jeg skulle starte bilen min isted så hørte jeg noen jævlie lyder, men den starta og gikk fint kom hjem og senere når jeg skulle starte den så slo startern liksom ikke inn. Fant ut at den var løs.

Så da lurte jeg på om noen visste hva slags bolter som fester startern? er det vanlige bolter eller uorginale rare greier?

Bilder kommer asap

PS: gjelder bilen i sig
 #287205  av Tiendreal

ser ut som en standard del ifra Toyota, delnummer ligger i bildene, bare sjekk hvilken som hører til din bil
regner med det var den delen som er markert du tenker på
Vedlegg
3S-GE
3S-GE
3S-GE.jpg (184.29 kiB) Vist 226 ganger
7AFE
7AFE
7AFE.jpg (175.68 kiB) Vist 215 ganger
 #287212  av ludde

Her et bilde av startern og noe mer enn dette vet ikke jeg

Bilde

Men er vell bare å feste den igjen eller hva tiendral?
 #287214  av Tiendreal

med mindre skruen er rusta til hælvete så er det nok bare og stramme litt til
 #287241  av Christian

Har ikke fulgt med veldig godt, men ble ikke clutchen byttet på bilen din rett før eller etter overtagelse...? Er vel vanlig å løsne starteren og litt annet da.
 #287262  av ludde

Du har så jævli rett christian at det er skummelt!

Selve clutchen er jeg veldig fornøyd med, men de har slurvet litt med andre ting. Skruene i starteren var ca halvparten av lengden til de som egentlig skulel sitte der. Kontakten til ryggelyset er ikke kobla i, men dette er egentlig ikke noe problem. Bortsett fra dette er bilen en drøm, er så fornøyd som jeg kan få blitt. TAkket være tiendral så har jeg delenummeret på de to skruene og pappa som var bilmekaniker tilbake i tiden hjelper meg så dette ordnes. Har enda ikke vært hos han med for å skifte skivene og stramme brekket, men det kommer nok...
 #287266  av Tiendreal

Fikk en liten anelse om at det kunne vært det selv, etter at Christian skreiv det om clutchen...
Tyder på at det ikke har vært noen merkeverksted som har skifta den clutchen, for jeg har ikke vært borte i noen som slurver med skruer sånn... bortestt ifra en på Toyota alnabru som glemte sideavbiteren sin på dempertårnet mitt ( du kan si panseret var litt skeivt da jeg skulle hente bilen =P) men siden panseret er av 89' så overlevde det den lille tabben :P hehe
 #287276  av ThorT18

Er dette bilen som ble kjøpt av Gill? :roll:
 #287321  av ludde

Tiendral, det delenummeret er til 1.8 fant jeg ut. Men jeg har heldigvis klart å skaffe riktige bolter og nå vrommer dyret som aldri før :D
 #287322  av Tiendreal

skreiv opp for både 1.8 og 2l (se på bilde) 3S-GE er 2l, 7A-FE er 1.8l (med mindere jeg har drekki noe sykt mye)