TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Hva er en mr2 mk1 supercharger verd?

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #287544  av mr2pondus

Jeg trenger en second opinion ang verdi på min kjære mk1.
Hva vil et strøkent kompressor eksemplar,inkl Style Autokit kunne gå for?
Vi snakker perlekvalitet her :D
 #287554  av ArildM

Det er vel vanskelig å svare på. Tror uansett du ender opp med at de x antall kronene du har kostet på bilen din ikke kommer tilbake når du skal selge den.
Vet ikke hvor mye James fikk for sin hvite Supercharged Mr2, men tipper alt mellom 50-80'000 ?

Har du fått på Styleauto kittet eller?
 #287561  av James

ArildM skrev:Det er vel vanskelig å svare på. Tror uansett du ender opp med at de x antall kronene du har kostet på bilen din ikke kommer tilbake når du skal selge den.
Vet ikke hvor mye James fikk for sin hvite Supercharged Mr2, men tipper alt mellom 50-80'000 ?

Har du fått på Styleauto kittet eller?
fekk 67000,- for min gamle MR2 mk1 med 4agze
Vedlegg
DSC00734.JPG
DSC00734.JPG (438.32 kiB) Vist 1599 ganger
 #287565  av mr2pondus

Pen bil! Vel nei jeg har ikke fått på noe kit.Så at det var å få her i landet og nå.
Jeg er treg av meg.Vil bruke laaaaang tid på å få(etter min smak)en av de flotteste targaene i landet,
etter "less is more" tanken.
Pris/verdi spørsmålet er mer nysgjerrighet,i forhold til hva jeg ser vanlige aw11(4age)står i.
Jeg har alt blåst 100k på min i div deler og gøy.(inkl bilen da) :shock:
 #287581  av ArildM

F*** jeg må bli ferdig med studiene mine snart slik at jeg også kan bruke så mye på bil :mrgreen:

Bra det er noen som tar vare på gode gamle Mr2n ;)
 #287586  av James

mr2pondus skrev:Pen bil! Vel nei jeg har ikke fått på noe kit.Så at det var å få her i landet og nå.
Jeg er treg av meg.Vil bruke laaaaang tid på å få(etter min smak)en av de flotteste targaene i landet,
etter "less is more" tanken.
Pris/verdi spørsmålet er mer nysgjerrighet,i forhold til hva jeg ser vanlige aw11(4age)står i.
Jeg har alt blåst 100k på min i div deler og gøy.(inkl bilen da) :shock:

Yes, røk en del lapper på MR2en når jeg hadde den også... fort 100k med bilen jah :roll:
 #294027  av Alf Rune

litt off topic, men ke er egentlig forskjellen på 145 og 170 hesteren rent teknisk. og er det noen mulighet for å sjå på motoren hvilken utgave det er?
 #294031  av mr2pondus

laffy skrev:Er det noen av bilene som går med kompressor i norge som er godkjente? Eller er det umulig å få godkjent dette?
Da jeg ringte Toyota Norge ang godkjenning,fikk jeg til svar at jeg aldri ville få det.
Årsaken skulle være at SC modellen aldri ble typegodkjent i Europa.
Hadde visst med bremsaekrav opp mot motreffekt etc å gjøre.
Eneste smutthullet er å importere en fra USA.
Etter at det for noen år siden trådte i kraft nye regler,som sier at det som er typegodkjent i Usa,også blir det i Norge,ble det også mulig å
importere SC mod lovlig. Men se opp!Der har de slike ekle automatkasser på mange av dem :shock:
 #294297  av SuperZite

mr2pondus skrev:
laffy skrev:Er det noen av bilene som går med kompressor i norge som er godkjente? Eller er det umulig å få godkjent dette?
Da jeg ringte Toyota Norge ang godkjenning,fikk jeg til svar at jeg aldri ville få det.
Årsaken skulle være at SC modellen aldri ble typegodkjent i Europa.
Hadde visst med bremsaekrav opp mot motreffekt etc å gjøre.
Eneste smutthullet er å importere en fra USA.
Etter at det for noen år siden trådte i kraft nye regler,som sier at det som er typegodkjent i Usa,også blir det i Norge,ble det også mulig å
importere SC mod lovlig. Men se opp!Der har de slike ekle automatkasser på mange av dem :shock:

Har under søkt en god del rundt dette, det finnes kun en som er importer sc i Norge og det skal finnes 2 ombygd til sc som er godkjent og en er godkjent ombygd til 4agte.

Så det skal være mulig man må bare finne de rette folka som kan hjelpe til med å ordne det.
Jeg har lagt det litt på hylla ,da jeg har begynt på nytt prosjekt på med min gt4 så mk1 blir kun tatt ut for å kjøres litt på bane en gang i blant.
 #294303  av sindrejl

hva med å bygge 4wd mr2 mk1? ;) thats a project for ya
 #294317  av ArildM

Det hadde overgått gale Arne glatt! :lol: Eller kanskje det må en gal Arne til for å få til noe slikt :twisted: