TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Orginale fjærbein Mr2 Mk2

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #287642  av marlboro1310

Heisann folkens!

Har litt krisestemning i leiren her, trenger SÅRT de originale fjærbeine me oljedempere (som kan åpnes)
Grunnen til dette er at jeg har fådd mine gule konidempere nå (innsatsdempere) og oppdaget at de støtdemperende som står på min Mk2 er gassdrevet og ikke lar seg åpne... :o

Er i knipe her nå gitt, og håper så til de grader at noen her inne kan hjelpe meg. :?
 #287662  av funkyfung

tror jeg har 2 stk, mener det er til begge sider forran..kan sjekke dette opp imorgen for deg:)
 #287691  av marlboro1310

høres bra ut, men trenger 4 :? har disse stått på en gen2 Gti? tidli 90tall?
 #287752  av funkyfung

fikk ikke sjekka idag, men skal få det gjort i morra...har bare 2 stk jeg da.. det er vell samme på alle generasjoner? min bil er en turbo fra 92, altså 2 gen
 #287754  av marlboro1310

har fått høre at disse er tilsvarende innenfor 1990-1996, er det noen her inne som har peiling som kan bekrefte dette?
 #287755  av Nikko

Jeg bytta nettopp selv.... ilumina innsats dempere. jeg måtte finne frem demperene fra GTien (91). den hadde oljedempere som er skrudde. Di jeg hadde på turboen (93) var sveiste.
 #287766  av marlboro1310

Ser ut som om jeg har funnet meg 4 stykker som lar seg bruke. :D vil jo vise seg når jeg får dem,og skal montere videre...men kan ikkje skjønne annet enn at de skal passe.
Takker alle for snarlige svar uansett! :)
 #287792  av Nikko

ikke gløm å fylle olje i kammeret rundt di nye demperene for kjøling ;)
 #287834  av marlboro1310

Nikko skrev:ikke gløm å fylle olje i kammeret rundt di nye demperene for kjøling ;)
wtf :shock: :shock:
 #287837  av Nikko

di skal "bade" i olje for å få best mulig kjøling
 #288173  av marlboro1310

Da har jeg anskaffet meg 4 originale skrudde fjærbein til min mk2, disse er under montering nå om dagen...takk for alle som har gjort sitt for å hjelpe! :)