TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Toyota MR2 (Mk2) Supra

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #36394  av cameleon

Min far satt på nettet forleden og kikket på noen biler. Han kom da over en Toyota MR2 Supra..... I følge salgsannonsen var det kun blitt produsert et par stykker av de. Irriterer meg noe grønnjævlig at jeg ikke husker siden eller linken til den bilen :? Har aldri hørt om den der før. Noen som har noen kjennskap til den? Targataket var ikke to glassruter men et slikt tak som det er på supran. Bilen var sølv og i følge annonsen orginal. Eneste jeg husker var at det var på ei tysk bilannonse side!

#36405  av CelicaTurbo

Dette har jeg aldri hørt om :shock:

#36409  av PÃ¥l

Meget suspekt :? Bare noen som kødder tenker jeg.

#36445  av Mr2 Mk2

chris skrev:Er nok bare bullshit ja ;)
tror jeg å,men visst ikke :shock: :shock: :shock: Men ville trodd hvertall noen her inne hadde hørt om det

#36453  av chris

Jostein skrev:
tror jeg å,men visst ikke :shock: :shock: :shock: Men ville trodd hvertall noen her inne hadde hørt om det
Er jo en selvmotsigelse også da.. når man vet hva "MR2" står for.. og hva slags konsept Supraen er. Sier seg selv at dette er bullshit :)

#36466  av angrykid

chris skrev:
Jostein skrev:
Er jo en selvmotsigelse også da.. når man vet hva "MR2" står for.. og hva slags konsept Supraen er. Sier seg selv at dette er bullshit :)
Det ble jo i sin tid laget en celica supra, så hva er så veldig rart med at det blir laget en mr2 supra?

#36478  av FireWalk

Det er ikke en slik amerikansk versjon med vanlig takluke han har sett da? som på dette bildet f.eks:
Vedlegg
mr2_full_s.jpg
mr2_full_s.jpg (21.61 kiB) Vist 3522 ganger

#36509  av chris

angrykid skrev:
chris skrev:
Jostein skrev: tror jeg å,men visst ikke :shock: :shock: :shock: Men ville trodd hvertall noen her inne hadde hørt om det
Det ble jo i sin tid laget en celica supra, så hva er så veldig rart med at det blir laget en mr2 supra?
Celica og Supra har jo egentlig samme layout. bortsett fra at Celicaen er enten FWD eller 4WD da.. mens supraen er RWD. MR2 betyr jo Midship engine, Rearwheel drive, 2 seats. Og det skjærer seg litt. Det er to helt forskjellige konsepter.
Dessuten hadde folk garantert hørt om dette, hvis det hadde vært tilfelle. Så enten er det noen som har herja med MR2'en sin, og prøvd å lage Supra utav det, eller så er det bare oppspinn. Er rimelig sikker på at det aldri har vært laget noen MR2 Supra ;)

#36510  av chris

FireWalk skrev:Det er ikke en slik amerikansk versjon med vanlig takluke han har sett da? som på dette bildet f.eks:
Dunno, men den der var for øvrig mycket pen!!

#36519  av CelicaTurbo

ah... "steel mist grey", herlig farge det der men enda bedre i solskinn :)

#36537  av chris

CelicaTurbo skrev:ah... "steel mist grey", herlig farge det der men enda bedre i solskinn :)
det er en farge jeg virkelig kunne tenkt meg, om jeg skulle bytta ut den fargen jeg har :)

#36561  av Erlend

I sin tid var jo Celica Supra en litt fetere versjon av Celica, så det blir feil å sammenligne det med en "MR2 Supra". Det nærmeste konseptet Celica Supra en slags "MR2 Supra" hadde kommet var MR2 Turbo GT-S i så fall, som er en MR2 med "alt".

Men MR2 Supra er bare bull :)

#36573  av @lpher

I agree..."MR2 Supra" er nok i beste fall...rent oppspinn! :-)

@lpher

#36619  av PÃ¥l

Leker med tanken: MR2 med 2JZ-GTE!!!!!! SYYYYYYKT! :o :twisted: :twisted: :twisted:

Men det hadde vært moro å få til, hva?