TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Turbo motor I en GTI, ( Forsikring )

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt alle andre Toyota modeller
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt alle andre Toyota modeller
 #288640  av Ullsokk

Heisan, lurer på om noen kan fortelle meg hva som skjer om jeg kjører en MR2 mk2 GTI, som har byttet motor til turbo motor,
og jeg mot alle odds skulle kræsje denne\kjøre av veien.

Hvordan blir det med forsikringen da? FÃ¥r du noe igjen i det hele tatt ? Noen som har noe erfaring?

Takker på Forhånd.
 #288690  av Pgus

Larsen skrev:Du kan måtte betale avgiften for effektøkning
+ 20 - 50% tilleggsavgift... Det kan en i hvertfall risikere ved å fjerne/flytte skilleveggen i en varebil.
Tror dette er vanligpraksis for all avgifts-undragelse

Men dette er vel "vorst case". Jeg TROR at motoreffekten må ses i sammenheng med ulykken.

Men ettersom vi bor i norge, hvor alle som kjører sportsbil, pr. definisjon er lovbrytere, og det antas at vi til en hver tid kjører minst i det dobbelte av lovlig hastighet, bør man vel ikke forvente noen snill skjønnsvurdering.
 #288707  av Larsen

Pgus skrev:
+ 20 - 50% tilleggsavgift... Det kan en i hvertfall risikere ved å fjerne/flytte skilleveggen i en varebil.

Men dette er vel "vorst case". Jeg TROR at motoreffekten må ses i sammenheng med ulykken.

Men ettersom vi bor i norge, hvor alle som kjører sportsbil, pr. definisjon er lovbrytere, og det antas at vi til en hver tid kjører minst i det dobbelte av lovlig hastighet, bør man vel ikke forvente noen snill skjønnsvurdering.
Sant det, men det var jo en på nissan forumet som for litt siden fikk gjenomgå worst case scenarioet som dette. Riktignok så hadde de trådd over loven gangske grovt også da.
 #289334  av Torek

Larsen skrev:
Pgus skrev:

Sant det, men det var jo en på nissan forumet som for litt siden fikk gjenomgå worst case scenarioet som dette. Riktignok så hadde de trådd over loven gangske grovt også da.
Han i den blå S14a? Kjedelig situasjon det ja..

Etter hva jeg har skjønt så må de kunne fremlegge at effektøkningen i din bil var en direkte medvirkende årsak til at ulykken skjedde for at du skal kunne bli straffet for det.
For å si det på en enkel måte; hvis du blir påkjørt bakfra og bilen din er trimmet så skal det i teorien ikke være noen fare.
 #290123  av Teamany

[quote="Larsen"]
For å si det på en enkel måte; hvis du blir påkjørt bakfra og bilen din er trimmet så skal det i teorien ikke være noen fare.[quote]

Heh, de klarer sikkert å vri på den også.
Sagt at du blir påkjørt bakfra i din Mr2 "gti" med turbo motor.
Da klarer de sikkert å få det til at det er din feil siden du har byttet bremser (Gti --> Turbo), noe som minsker
bremselengden. Bremsene ble byttet pga effektøkningen så derfor blir "den trimmede bilen" igjen en syndebukk
i traffikken.
Ja, veit at det "litt" satt på spissen, men er ikkje særlig blid på hverken forsikriningsselskapene/purken eller BT fortiden...
Sorry viss dette innlegget er støtende på noen.
Beklager! 8)