TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Senking MKII

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #288847  av A_hjelme

Etter mye missnøye med D2 coilovere, vil jeg heller gå for normal senking med dempere fjører og crash-bolter.
Tenker å bruke Kyb AGX dempere, for jeg har hørt så mye godt om de.
Men hvilke fjærer er anbefalt?
 #288848  av injee

Jeg har Tein fjærer på min.. synst den er nett passe senket.. :)
 #288981  av marlboro1310

netopp montert justerbare gule konis og Eibach senkefjærer 25mm tror jeg det var. Synes resultatet var helt über!! :D
 #288986  av hmsilset

marlboro1310 skrev:netopp montert justerbare gule konis og Eibach senkefjærer 25mm tror jeg det var. Synes resultatet var helt über!! :D

Det har jeg også. Helt perfekt veifølelse :P
 #293035  av A_hjelme

Mener dere at Koni er bedre enn KYB AGX?
Og hvem selger Eibach til en rimelig peng?

Edit: Surfet litt rundt og fant det jeg trengte :)
http://www.twosrus.com har det meste.
 #293047  av marlboro1310

kjøpte mine justerbare gule koni sport og Eibach senkefjærer fra http://www.trstuning.no

kom på noe under 9 000...og er verd hver eneste krone 8)
 #293048  av hmsilset

marlboro1310 skrev:kjøpte mine justerbare gule koni sport og Eibach senkefjærer fra http://www.trstuning.no

kom på noe under 9 000...og er verd hver eneste krone 8)
Grattis! Tenker bilen ble litt stivere nå :P
 #293051  av Larsen

Ifølge det jeg har lest på mr2oc så er koni en god del bedre enn kyb, mens kyb er mer pang for bucks. Jeg kjørte med koni en god stund og så lenge du justerer de riktig så er de helt topp (skal ikke justeres i nærheten av maks). Angående fjærer så anbefaler jeg ikke TTE (vistnok de samme fjærene som eicbach mener jeg å huske). De var helt greie å kjøre med, men krenget alt for mye.
 #293058  av hmsilset

Larsen skrev:Ifølge det jeg har lest på mr2oc så er koni en god del bedre enn kyb, mens kyb er mer pang for bucks. Jeg kjørte med koni en god stund og så lenge du justerer de riktig så er de helt topp (skal ikke justeres i nærheten av maks). Angående fjærer så anbefaler jeg ikke TTE (vistnok de samme fjærene som eicbach mener jeg å huske). De var helt greie å kjøre med, men krenget alt for mye.

Krenger ikke min bil med de fjærene.Isåfall veldig lite.Hvist bilen blir brukt kun til bane,ville jeg også ha valgt
enda stivere fjærer.
 #293062  av A_hjelme

Sitter og lurer på hvilke av de eibach-fjærene jeg skal gå for.
Den ene senker 25mm og de andre 40mm.
Følger det TUV-papirer med de begge?
 #293064  av A_hjelme

Larsen skrev:Ifølge det jeg har lest på mr2oc så er koni en god del bedre enn kyb, mens kyb er mer pang for bucks. Jeg kjørte med koni en god stund og så lenge du justerer de riktig så er de helt topp (skal ikke justeres i nærheten av maks). Angående fjærer så anbefaler jeg ikke TTE (vistnok de samme fjærene som eicbach mener jeg å huske). De var helt greie å kjøre med, men krenget alt for mye.
Sette på kraftigere stab-stag da :)
 #293065  av A_hjelme

1 x Sport Adjustable Strut Inserts - Rear
1 x Sport Adjustable Strut Inserts - Front
2 x MKII MR2 Camber Adjusting 'Crash' Bolts
4 x Strut Boot
1 x Sportline Spring Set

$975.00

6337,50Kroner + frakt er ikke ille :)
Også bruker man JetCarrier.
 #293069  av marlboro1310

nei det er en svært konkurransedyktig pris, med dagens lave dollarkurs er det bare å handle..fornøyd kan jeg garantere at du blir, jeg har 25mm fjærene og synes det passet bra sammens med mine 17" (lite luft mellom dekk og bue) :)
 #293070  av Larsen

A_hjelme skrev:
Sette på kraftigere stab-stag da :)
Jeg hadde 22 mm stab stag( foran og bak) på den, men den krenget likevel for mye etter min mening.