TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• gt4, prosjekt black hawk down

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #289013  av kvassheim

And so it begins..
Handla meg en 90' gt4 i påskeferien, men ser ut som jeg var litt uheldig.. Var litt smånips med den, men tenkte dette var vel ikke så nøye.. En speedowire, håndbrekkwire, 4 nye dempere og bremseskiver var det jeg så for meg..
Men den gang ei.. Later til at bilen ikke har blitt vedlikeholdt i det hele tatt, lekker olje fra alt som er å lekke olje fra, gåen toppakning, må til med nye fuel og bremserør+++++ F..k :evil:
Dette blir dyrt!!!!!! Men regner med at toyparts gjør en god jobb mens jeg er på havet, så blir det en liten rolig periode til jeg får spart opp noe penger igjen.
Vedlegg
DSC00402.JPG
DSC00402.JPG (400.96 kiB) Vist 1199 ganger
Sist redigert av kvassheim den 15 mai 2008 21:34, redigert 2 ganger totalt.
 #289015  av kvassheim

Men planene er store..

blir lite "synlige mods", skal ha på carlos fanger og panser, store mudflaps som i rally, og noen nye svarte felger, lakke hele bilen matt svart, og noen få hvite detaljer..
Understellet blir tein ss coilovers og whiteline krengestag bak til sommeren, og cosco diff bak på sikt..
Så blir det noen oppgraderinger på motor også etterhvert, satser på å lande en plass mellom 300 og 350 driftsikre ponnier..
Interiørmessig er stikkordene grove bøtteseter med tiltrygg, litt matt svart lakk, og massevis av svart alcantara..
Finpusse litt på stereoen, og så er vel den ferdig gitt..
Blir vel ikke gjort så mye sånn helt med det første, utenom kjempejobben som pågår i åsane nå i skrivende stund, men skal prøve å være flink til å holde trådem oppdatert
 #289019  av James

Skal bli gøy å følge med på dette prosjektet framover.... :)
 #289032  av castman

Dette skal bli moro å følge med på. Ikke akkurat for mange gt4 prosjeker kan man si :wink:
 #289486  av Viking86

alt eg har å si e UFF, så bilen din i dag hos toyparts... kan bli en dyr fornøyelse dette her ja :S men lykke til videre uansett, har medfølelse
 #289587  av kvassheim

Viking86 skrev:alt eg har å si e UFF, så bilen din i dag hos toyparts... kan bli en dyr fornøyelse dette her ja :S men lykke til videre uansett, har medfølelse
:shock:
Strengt tatt litt som å svare ja når en dame spør om hun ser feit ut i den kjolen :mrgreen:
Tror nok det ser litt verre ut enn det er, men klart det blir dyrt..
godt det blir stoooor lønning i juni, allerede overført 30k for deler, så det ordner seg vettu :wink:
 #289650  av Daniel HS

Blir spennende og følge med på dette prosjektet. Personlig synes jeg mattsvart er en av de feteste fargene man kan ha på en bil. Får et utrolig barskt utseende.

Men hvis du skal ha CS panser, må du da flytte ICen for å få skikkelig kjøling eller? Evt bytte til vannavkjølt IC? CS panseret "suger" vel ikke inn luft på samme måte som GT-4 panseret? Eller er det jeg som tenker feil nå?
 #289651  av James

Daniel HS skrev:
Men hvis du skal ha CS panser, må du da flytte ICen for å få skikkelig kjøling eller? Evt bytte til vannavkjølt IC? CS panseret "suger" vel ikke inn luft på samme måte som GT-4 panseret? Eller er det jeg som tenker feil nå?
Da bør man absolutt ha fmic eller vannavkjølt ja. Har selv prøvd vert med å testet luftavkjølt ic ,lik som på vanlig gt4 på en gt4 CS ,noe som fungerte veeeldig dårlig
 #289681  av Lørnings

Holder i det hele tatt den orginale IC'en 350 gamp? Dessuten er det alltid snacks med frontmontert IC, en bil blir bare ikke kulere enn med det i fronten :D
 #289683  av Daniel HS

Lørnings skrev:Holder i det hele tatt den orginale IC'en 350 gamp? Dessuten er det alltid snacks med frontmontert IC, en bil blir bare ikke kulere enn med det i fronten :D
Ikke skyt meg om jeg tar feil her, men mener å ha hørt at den vanlige GT-4 kjøleren holder til 250-300hk, mens CS kjøleren holder til 400-500hk?

Men en kjøler i fronten er feeeett! Får en hissig og barsk look :D
 #289684  av kvassheim

blir en veslevoksen en i fronten da.. 8)
tenker det blir typisk et rykk i juleferien, når jeg kommer hjem da ligger det panser, fanger fmic, ct20b + litt smaknask å venter..
Så tar jeg og en kompis lakkering og en kasse med øl.. det burde bli bra
 #293761  av James

Hvordan går det her da? Bilen snart på veien igjen?
 #294078  av toyparts/mvp norge

James skrev:Hvordan går det her da? Bilen snart på veien igjen?
er ikke så langt unna, vi mangler coilovers (da det er mye loving og lyging om levering) og eksos, ellers er den ferdig.
 #294119  av James

toyparts/mvp norge skrev:
James skrev:Hvordan går det her da? Bilen snart på veien igjen?
er ikke så langt unna, vi mangler coilovers (da det er mye loving og lyging om levering) og eksos, ellers er den ferdig.
Høres bra ut :)
 #294269  av kvassheim

uff ja, Rune savner, men det blir nok bra.. det ryktes om neste uke..