TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• trenger litt hjelp mr2 turbo 2 gen

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #289262  av guffen85

solgte bilen min i dag en mr2 turbo 2 gen. ny eier mener det ikke var noe særlig drag i bilen over 5000 rpm. jeg synes bilen gikk godt å har ikke merka noe til dette.
men så har jeg ikke noe annen mr2 og samenlinke med. hadde en celica gt4 cs og synes mr2'n gikk bedre en denne så ikke tenkt noe over det.
noen som har noe idee på hva som kan være galt.?? eller er det noe galt i det hele tatt???
 #289265  av hmsilset

Den går sikkert som den skal.Om han vil ha mere drag over 5000rpm får han få på en annen intercooler
eller andre ting som kan hjelpe.Bare han ikke har kjørt den litt vel hardt da,og sprengt noe :wink:
 #289272  av guffen85

hmsilset skrev:Den går sikkert som den skal.Om han vil ha mere drag over 5000rpm får han få på en annen intercooler
eller andre ting som kan hjelpe.Bare han ikke har kjørt den litt vel hardt da,og sprengt noe :wink:

oki var det jeg trodde at den gikk som den skulle. er det pga lufta som går igjennom alt er får varm til at det ikke blir noe særlig over 5000.??
takk får raskt svar også:D
 #289275  av hmsilset

guffen85 skrev:
hmsilset skrev:Den går sikkert som den skal.Om han vil ha mere drag over 5000rpm får han få på en annen intercooler

oki var det jeg trodde at den gikk som den skulle. er det pga lufta som går igjennom alt er får varm til at det ikke blir noe særlig over 5000.??
takk får raskt svar også:D

Aner ikke jeg:)Regner bare med at den er i orden siden den faktisk føles raskere enn gt4en. Har ikke turbomotor jeg,men får det snart.Han som bestiller alt ordna med en ic ,og den ga litt mere hk på høyt turtall sa han.Denne her var det som skulle hjelpe på litt:

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eBayI ... 0019241819
 #289276  av ErikG

Er helt normalt på 3s-gte motoren. Den har ikke en effektkurve som bare stiger jo høyere turtall du får, da må du nok skifte turbo for å få det. Det føles ut som den dabber av, men er jo bare at turbotrykket ikke øker mer, men holder seg stabilt. Ville ikke tenkt noe på det.
 #289278  av marlboro1310

Er ikke helt sikker på om jeg hadde klart å ta "ny eier" seriøst om jeg hadde solgt en original MR2 Turbo og han i ettertid hadde kommet og sagt at han ikke syntes at bilen ikke drar noe særlig etter 5000 omdr.
Det er jo strengt tatt en grunn til at man prøvekjører bilen man skal kjøpe/eller er interessert i å kjøpe. Er man da misfornøyd med opplevelsen man har "blitt utsatt" for kan man heller lete etter en annen bil med 225 org turbohester, og så sammenligne...er redd man blir enda mere skuffet da. Er bare å lese test-tallene til Mr2 Turbo og specsa..de er imponerende til en så liten pengesum.

men som hmsilset sier...en større IC gjør nok ikke tingene noe verre for ny eier, evt full eksos, filter , Iridiumplugger...og småsnax.
 #289283  av Larsen

Det er vel relativt vanlig slik som de andre her sier, men selv syns jeg den begynte å gi seg nærmere 6000 rpm enn 5000. Nytt sett med kammer og bedre turbo hjelper på de problemene.
 #289294  av guffen85

takk får alle svar igjen dere. få ringe og informere han i dag. virker som han tester bilen raskt hvertfall. håper bare han tar vare på den også
 #289550  av cameleon

Det å selge biler biler er og forblir ett helvette. har vært borti mange slike tilfeller der det er en eller annen idiot som har klart å hærpa noe og som så legger skylda på den tidligere eieren av bilen fordi at "ooooh, kjørte over dovre vettu, og så plutselig gikk den ikke som den skulle.....du har solgt meg noe vrak!" Tips, aldri selg modda biler til komplette idioter.
 #289560  av Marcus

cameleon skrev:Tips, aldri selg modda biler til komplette idioter.
Lettere sagt enn gjort. Hvordan ser du det? Står det "Komplett idiot" eller lignende på tskjorten til kjøperen? :lol:
Tror det er vanskelig å komme seg unna det der, det beste er vel å ha så stor kontrakt som mulig der du ramser opp alt han ikke kan klage på ;)
 #289562  av cameleon

Marcus skrev:
cameleon skrev:Tips, aldri selg modda biler til komplette idioter.
Lettere sagt enn gjort. Hvordan ser du det? Står det "Komplett idiot" eller lignende på tskjorten til kjøperen? :lol:
Tror det er vanskelig å komme seg unna det der, det beste er vel å ha så stor kontrakt som mulig der du ramser opp alt han ikke kan klage på ;)
Om du selger modda biler, så selg til folk som har litt peiling når de kjøper. Jeg hadd f.eks aldri solgt min bil til en fyr som hadde hatt penger, men som ikke aner noen ting om bil generelt. bilen min er jo trimma og bygd om, og skit skjer hele tiden med den. alltid noe småplukk, enten med elektronikk som går eller kanskje noe annet prakk. Da ber du jo nærmest den nye eieren om å klage til deg.
Skal man selge en bil som det er gjort en god del med, så må man også forvente at ting ryker i ny og ne, og en god del oftere enn hva en vanlig "hverdagsbil" gjør!

Du kan godt skrive ei liste, fortelle hvordan situasjonen er, at dette er noe man må gå ut i fra osv, men selv om du skriver ei slik liste, så er du uansett ikke garantert at han som har kjøpt bilen ikke begynner å fable. er veldig lett og si sånn " joda jeg skjønner det, meeeen det får da være MÅTE på! kompis av meg har aaaaldri hatt så mye problemer, og han har en heeelt likedan en"

Har man trimma bil, så selg til folk som kan å skru og som har erfaring og vet konsekvensene av det å kjøpe en modda bil.
 #289567  av guffen85

ja å er kanskje det som er litt dumt nå. han jeg solgte til skal fikse de små tinga som er å fikse på verktste. det er jo svin dyrt å fikse dem der. men jeg har jo informert om feila. å er jo som du sier over her. har jo gjort bitte litt med min men ikke noe ekstreme greier. men ryker ting å tang hele tiden. kanskje ikke så vesentlige ting. men det må fikses uansett liksom.
å trosalt er jo bilen 17 år nå. snart myndig å greier :D
 #289622  av marlboro1310

Støtter Cameleon på det han forteller om her :wink: skal bli moro den dagen jeg skal selge min maskin, kommer nok annonse her inne da vil jeg tro. 8)