TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• En Celica mindre pÃ¥ veien..

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #289359  av cameleon

Så det selv på nyhetene nå for ikke så lenge siden. Utrolig trist.
Er jo ikke noe vanskelig å se årsaken til denne ulykken heller. De har ikke akkurat holdt fartsgrensen med de skadene der :?
Er vel kanskje på tide at folk revurderer kjøpene av sine første biler litt når de er ny bak rattet :?:
 #289377  av celicat23

cameleon skrev:Er vel kanskje på tide at folk revurderer kjøpene av sine første biler litt når de er ny bak rattet :?:
Tja... Er jo ikke akkurat noen super-bil han har kjørt, så ville tro utfallet ville blitt det samme om det var en bmw 316 eller volvo 240. Trolig ikke bilen som er problemet, men holdningen til føreren: han ville kjørt fort uansett. Men vi har alle vært der: ferske med lappen og vil prøve ut ting/ha det gøy. Noen er bare mer uheldig enn andre.

Passasjeren døde, og føreren lever enda. Vet ikke hvem jeg helst ville vært i den situasjonen der..
 #289381  av Torek

Jeg kan nesten ikke tenke meg noe mye verre enn å vite at jeg har tatt livet av kameraten min pga. at jeg som sjåfør har kjørt uforsiktig.. Ekkel episode det der.
 #289385  av James

Utrolig trist dette her ja. Vansklig situasjon sjåføraren har forran seg her...
 #289396  av apehest

Trist og idiotisk.. ikke første smellen den bilen der er i heller. Den er har vært på taket en gang før.
 #289406  av Tiendreal

dessverre vil jeg neppe tru at en annen bil ville vært bedre, faktisk er den celicaen der tryggere enn min, jeg har ingen airbag, celicaene er også faktisk noe av de letteste og hente ut av problem situasjoner hvis du ikke har driti deg altfor mye ut (dette er etter personlig mening, men jeg har jo ikke kjørt alle biler på denna jorda) men som sagt... de fleste unge som vil kjøre fort kjører fort uansett bil...
 #289409  av celicagt4205nord

chris skrev:Enda en ulykke med trist utfall..
http://www.adressa.no/nyheter/innenriks ... 079600.ece

Kan ikke fatte og begripe hvordan folk får det til..
du kan ikke fatte?forklaringen er ganske enkel..uovervinnelige 18-åringer i bil med høy fart å null erfaring.Det kan vel ikke være så vanskelig å forstå?man trenger faktisk ikke en bil med flere hundre hester for å kjøre seg ihjel..det greier du fint med en yaris og lignende,ingen tvil kanskje att føreren har kjørt fort...men det kan tenkes att han har punktert,eller att han har vært uheldig på annet vis,uansett det er er ingen ynnskyldning når man kjører hasardiøst. Det er bare så synd att ingen lærer av dette.det går noen få dager så er DET glemt..han er ikke den første som har gjort dette å desverre ikke den siste...som noen sier:noen har mer flaks enn andre i slike situasjoner,flesteparten av dere herinne føler seg kanskje truffet, meg selv inkludert..det eneste som eer sikkert er att man tenker å lærer mer på veien etter noen år med lappen
 #289415  av Daniel HS

Alltid trist når slikt skjer, uansett årsak. Unner selv ikke min verste fiende å bli utsatt for en bilulykke. Selv har jeg ikke vært utsatt for ulykker med personskade på hverken meg eller andre, men vil tro det er en helt forjævlig følelse i ettertid.

Og det er mye som celicagt4205nord sier her, man lærer mye av noen år med lappen. Har selv bare hatt lappen i underkant av 3 år, men må innrømme at jeg tenkte en del mindre på min egen og andres sikkerhet når jeg var 18 enn jeg gjør nå.
 #289426  av JK86

tragisk hendelse det der. det finnes ikke noe værre enn og ta livet av sin venn for så og mest sannsynlig bli anmeldt og dømt for det etterpå. jeg må si jeg kjørte litt på grensa den første stunden etter jeg fikk lappen og det finnes ytterst få som kan si de ikke gjorde det innimellom så la oss sende noen tanker til både fører og ikke familie til den avdøde(og for ikke og snakke om den stakkars bilen. snufs)
 #289428  av cameleon

celicat23 skrev:Tja... Er jo ikke akkurat noen super-bil han har kjørt, så ville tro utfallet ville blitt det samme om det var en bmw 316 eller volvo 240. Trolig ikke bilen som er problemet, men holdningen til føreren: han ville kjørt fort uansett. Men vi har alle vært der: ferske med lappen og vil prøve ut ting/ha det gøy. Noen er bare mer uheldig enn andre.

Passasjeren døde, og føreren lever enda. Vet ikke hvem jeg helst ville vært i den situasjonen der..
Skjønner hva du mener :)
Men jeg har egentlig litt den teorien om at ting ofte går litt "kjappere" når man har noe som ser litt bedre ut enn de vanlige stålkassene. Jeg hadde jo en 95 bmw 318 IS coupe for mange år tilbake, da det var fett å kjøre bimmer. Hadde en del passaskjerer på den samme som med mr2en. Og folk hadde den teorien om at mr2en gikk som en rakett i forhold til bmwen. Kan si det sånn at kommentarer som "få se hvor fort den går da" etc etc, kom veldig ofte med mr2en kontra ISen. Sier ikke at det er det som har skjedd her, men jeg står ved den teorien av at folk som kjører biler som ser litt mer "sporty" ut, også får en mye tyngere høyrefot uavhengig om det er samme antall hester i den kontra en vanlig etc.

Nå er jo BMW dårlig eksempel her da siden de mer eller mindre har rulet gata når det kommer til ulykker, men dere skjønner tegninga :P
 #289432  av apehest

Gikk nå bra den der, han er kunde hos meg og sa at det sitter en 3sge i den bilen der..
Ifølge en på skadeavdelingen som var på samme fest som sjåføren så var han drita full, så det forklarer hvorfor det ikke engang var bremsespor der.
 #289438  av Anders gullstein

Husker å ha sett den der GT-Four stylede Celica'n i Fr.stad flere ganger. Ganske stilig og vekket oppmerksomhet. Mener jeg så en annonse for den en gang og det er en 175 hk 2 liter i den.
 #289919  av tettwatt

apehest skrev:Gikk nå bra den der, han er kunde hos meg og sa at det sitter en 3sge i den bilen der..
Ifølge en på skadeavdelingen som var på samme fest som sjåføren så var han drita full, så det forklarer hvorfor det ikke engang var bremsespor der.
Dessverre alt for mange som mener at de kan kjøre selv om de "bare" har noen glass med etanolholdig drikke innabords :x Hadde selv en bekjent som satt på med en i samme tilstanden og resultatet var front mot front og han måtte lære seg å gå på nytt igjen. Oppfordrer alle til å stikke av med bilnøklene til fulle folk som sier de skal kjøre hjem og levere de tilbake dagen etter. Alkohol + kjøre bil = :cry:
 #289948  av JK86

kunne ikke vært noe mer enig me deg der ass. det er ikke snakk om og bare stå og se på og tenke jaja. det er jo hans liv og vil jo ikke gjøre så han blir sur på meg. la han som har drikki og skal kjøre bli drit sur men for guds skld ta de nøkla. det er snakk om og vise litt ansvar for kjentfolk og fremmed folk. selv om du ikke kjenner han kan han fortsatt ende opp med og treffe og drepe eller skade en av dine kjære om de er på veien. ta ansvar folk.