TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Open eyes

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2

#36643  av tbergstad

Ahh.. Dette er så tøft!.. Lurer på hvordan dette hadde sett ut på en gt4... Har aldri sett noe sånt på dem.. Noen som har bilder eller er gode på photoshop?

#36649  av chris

Tenker jeg beholder vippisene på mr2'en min jeg

#36658  av Mr2 Mk2

chris skrev:Tenker jeg beholder vippisene på mr2'en min jeg
Endel av sjarmen spør du meg :)

#36672  av kake

Jostein skrev:
Enig.

Den ser litt ut som en "mini 300ZX" den på bildet :)

#36687  av CelicaGT

Stilig det der, men synest low rise er like tøfft. I allefall til mr2.

#36700  av chris

kake skrev:
Jostein skrev:
Enig.

Enig :)

#37148  av PÃ¥l

chris skrev:
kake skrev:
Jostein skrev: Endel av sjarmen spør du meg :)
Enig.

Også enig. MR2 er vippiser. er det ikke vippiser, er det ikke MR2 (med unntak av MK3 da, men hver sin smak :) ) Jeg elsker å kjøre om natta og sikte meg inn på svingene ved hjelp av kanten på lyktene, drømte om det lenge før jeg fikk meg MR2. En drøm som har gått i oppfyllelse spør du meg! Unnskyld om jeg blir sentimental, men kan ikke unngå det når jeg snakker om favorittbilen min :D

#37218  av chris

PÃ¥l skrev:
chris skrev:
kake skrev: Enig.

Også enig. MR2 er vippiser. er det ikke vippiser, er det ikke MR2 (med unntak av MK3 da, men hver sin smak :) ) Jeg elsker å kjøre om natta og sikte meg inn på svingene ved hjelp av kanten på lyktene, drømte om det lenge før jeg fikk meg MR2. En drøm som har gått i oppfyllelse spør du meg! Unnskyld om jeg blir sentimental, men kan ikke unngå det når jeg snakker om favorittbilen min :D
Jeg kan ikke si annet enn: enig! ;)

#37296  av Tommy

chris skrev:
PÃ¥l skrev:
chris skrev: Enig :)
Jeg kan ikke si annet enn: enig! ;)
da bryter jeg utviklingen her og sier at det eneste jeg er misfornøyd med bilen er lyktene.. pent når de er nede, men jeg takler ikke å ha de oppe.. venter på en kraftig bot fra onkel snart, han liker ikke at jeg kjører i sentrum etter mørkets frembrudd med bare tåke\park

#37298  av chris

Tommy skrev:
da bryter jeg utviklingen her og sier at det eneste jeg er misfornøyd med bilen er lyktene.. pent når de er nede, men jeg takler ikke å ha de oppe.. venter på en kraftig bot fra onkel snart, han liker ikke at jeg kjører i sentrum etter mørkets frembrudd med bare tåke\park
Jeg kjører alltid med grøft/park så lenge det er gatebelysning. Og det er mer enn bra nok for politiet sin del. Er det mørke veier, vipper jeg opp lyktene, da grøftelysene ikke lyser langt nok.

#37303  av Tommy

chris skrev:
Tommy skrev:
Jeg kjører alltid med grøft/park så lenge det er gatebelysning. Og det er mer enn bra nok for politiet sin del. Er det mørke veier, vipper jeg opp lyktene, da grøftelysene ikke lyser langt nok.

det gjør seff jeg også... så politiet kanke si noe om det er gatelys??? har blitt stoppet to ganger her i bodø når det har vært mørkt ute, men jeg har kjørt nede i sentrum der det er gatelys. neste gang ble det en høvding i bot fikk jeg beskjed om. Jeg HAAAAATER purk..

#37317  av PÃ¥l

Hmm ser ut som det er uenighet blant politifolk også ang. temaet hovedlys/grøftelys. Kjører med tåke og park så ofte jeg kan, men vipper opp lysa når det passer sånn, dvs når det blir for mørkt... men hadde alle lysa på en gang jeg kjørte fra sandefjord til larvik. bilen foran stoppa helt opp, og det var en illsint dame som åpna døra og sa " sku av de jævla lysene! " hmm, er vel litt sterkt lys når alle er på :wink:

#37326  av chris

Reglene er slik at du kan ha enten grøft/park eller hovedlys/park, men man skal også ha forsvarlig belysning. Så om det er veldig mørkt, holder det ikke med grøft/park. Politiet i trondheim har begynt å studere bilen min rett som det er, men aldri sagt noe på lysene mine.

#37608  av erling

chris skrev:Så om det er veldig mørkt, holder det ikke med grøft/park.
Ifølge politi-metrologisk institutt i Haugesund er det grisemørkt når sola nærmer seg horisonten. Slapp unna bot en gang, men det var kun fordi jeg spilte skikkelig dust. Reglene er da altså en vurdering av hvor mørkt politi-ulfen synes det er, ser ikke helt poenget å krangle med det..