TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• anbefaling av olje til mr2 gti 91 ?

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #290252  av perle

Hei..

er det noen som har en anbefaling av olje til mr2 gti 91 ?

Helst en som holder litt lenge da motoren min bruker litt mye olje og smører giret bra..

Takker for svar =)
prøvde å søke men fant ingen ting..
 #290253  av marlboro1310

Castrol GTX High Mileage 10\40W eller 15\40W benyttet jeg på min 3SGE når den begynte å bruke olje etter 200 000km...så den kan jeg anbefale, men motoren vil bruke olje uansett, jeg etterfylte vel ca7-8dl etter 1500km kjøring...
Er jo en grei regel på GTi`en da, når den orange lampa kommer på inni bilen,så går det 1liter på. :)
 #290263  av JK86

gjelder den regelen fra første gang lampa blinker eller?
 #290276  av marlboro1310

stemmer bra det, når lampa kommer på går det en liter på. :wink:
 #290322  av talumio

marlboro1310 skrev:Castrol GTX High Mileage 10\40W eller 15\40W benyttet jeg på min 3SGE når den begynte å bruke olje etter 200 000km...så den kan jeg anbefale, men motoren vil bruke olje uansett, jeg etterfylte vel ca7-8dl etter 1500km kjøring...
Er jo en grei regel på GTi`en da, når den orange lampa kommer på inni bilen,så går det 1liter på. :)

syntetisk eller ikke??
 #290326  av marlboro1310

den er semi-synthetic, altså delsyntetisk...
 #290328  av talumio

marlboro1310 skrev:den er semi-synthetic, altså delsyntetisk...

:shock: viste kje at det var noe som heter det engang jeg...
men den funker bra da?
 #290330  av marlboro1310

Joda det er noe som heter det :) joda den funker helt greit vil jeg si, siste når bilen begynner å vise tegn til slitenhet er å fore den med Esso-olje,den forsvinner i ett jafs :) ...og jeg ser heller ingen vits i å blakke seg på svinedyr helsyntetisk olje.
Mekonomen i Harstad tok 198kr for 5L Castrol GTX High Mileage, og for min egen del gikk jeg for 15\40 pga at bilen brukte endel olje. Hvis jeg skulle brukt 0\40 ville jeg fylt olje oftere enn jeg ville hatt råd til. Så den funker bra, og er billig. :wink:
 #290340  av ThorT18

3SGE'n min brukte en del olje når jeg benytter Castrol sin, samt Mobil1. Nå bruker jeg Valvoline 10W40 og den bruker faktisk ikke olje i det hele tatt - omtrent :P
 #290341  av marlboro1310

Høres ganske så utrolig ut :) vet at Valvoline sin olje er svært bra egnet til turbobiler, derfor bruker jeg den på min 3.gen 3SGTE :) er jo bare å prøve etpar oljeskift og sammenligne...
 #290365  av perle

mange gode svar her =)

Hvor får jeg kjøpt det? burde jeg gå for valvoline 10w40 eller castrol sin?
 #290370  av marlboro1310

Castrol sin er billig, Valvoline Durablend er dyrere og svært egnet på våre biler...jeg gikk for Castrol sin olje da jeg innså at det ikke lenger var håp om å redde oljeforbruket pga "indre blødninger" i min gamle 3SGE motor :wink: Valvoline Durablend er nok den beste, definitivt. men så koster den også som sagt det dobbelte av Castrol sin.
Castrol får du kjøpt på Mekonomen i vårt langstrakte land, Valvoline Durablend har jeg leita som en helt etter i hele fjorsommer her i nord, fant tilslutt ut av at den lokale Fordforhandleren i Harstad har hatt Valvoline i alle år. :wink:
 #291777  av talumio

marlboro1310 skrev:Joda det er noe som heter det :) joda den funker helt greit vil jeg si, siste når bilen begynner å vise tegn til slitenhet er å fore den med Esso-olje,den forsvinner i ett jafs :) ...og jeg ser heller ingen vits i å blakke seg på svinedyr helsyntetisk olje.
Mekonomen i Harstad tok 198kr for 5L Castrol GTX High Mileage, og for min egen del gikk jeg for 15\40 pga at bilen brukte endel olje. Hvis jeg skulle brukt 0\40 ville jeg fylt olje oftere enn jeg ville hatt råd til. Så den funker bra, og er billig. :wink:

hørest veldig fornuftig ut:)
tusen takk for tipset :D
min bruker en del olje ser du... :roll:
er det normalt på desse gti'ene?
 #291803  av JK86

hvor mye snakker vi a. min begynte med ett normalt bruk men ble bare mer og mer og nå havarerte den