TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Tak antenne

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #36721  av Zerpent

Har denne takantenna på bilen min. Tror det er en mobilantenne. Vil ikke ha den for den er ikke noe fin. Den er klippet av på toppen.

Det jeg tenkte var å finne en fin liten antenne og bruke denne til radio. Og kutte ut den originale antenna med motor. Den sideburn som har den originale antenna i seg har en liten skade derfor vil jeg bytte ut denne. Tenkte da å tette hullet etter antenna og lakke den opp igjen og så bruke en takantenne til radio.

Noen som vet om noen små fine antenner? Finner det ikke på norske web shopper. Og visst noen har en sånn sideburn for høyre side så er jeg interessert.

Edit: Glemte bilde. :roll:
Vedlegg
Antenne.gif
Antenne.gif (264.01 kiB) Vist 3718 ganger

#36733  av @lpher

Vi har akurat det du trenger...ser det ut til...MEN jeg klarer ikke å finne ETT ENESTE bilde av den....nå når jeg trenger det :-)

Skal monterer en slik antenne sjøl ettersom den tidligere eieren har klaska ei VW/Audi antenne midt på taket på Supran! ...helligbrøde spør du meg! :o

Denne minner om en rundere utgave av de shark-gps antennene som bmw bruker?

@lpher

#36744  av chris

@lpher skrev:
Denne minner om en rundere utgave av de shark-gps antennene som bmw bruker?
Jeg hadde bilder av den. Bilder jeg fikk av deg en gang, alf. Men finner det ikke igjen nå.. typisk..

#36798  av Zerpent

Har tenkt på en sånn shark antenne men finner ikke noe sted. Om du finner bilder av den du nevnte alf så tas de mot med takk. Er ikke noe som haster men kunne tenkt meg å fått bort den stygge som er der nå.

#36804  av @lpher

Zerpent skrev:Har tenkt på en sånn shark antenne men finner ikke noe sted. Om du finner bilder av den du nevnte alf så tas de mot med takk. Er ikke noe som haster men kunne tenkt meg å fått bort den stygge som er der nå.
Det er den jeg mener... :-)

Finnes i:
FM
FM/GSM
FM/GPS

Skal sjekke opp prisene til deg i morra :-)

..og jeg har hatt en FM variant liggende i bagasjerommet i snart ett år nå...tiltak dette...må legge ny kabel og man må også ned med taktrekket og gode greier vettu...og da var planen å få min bilverksted-utdannede kompis til å gjøre det... :-)

@lpher

#36807  av chris

@lpher skrev:
Zerpent skrev:Har tenkt på en sånn shark antenne men finner ikke noe sted. Om du finner bilder av den du nevnte alf så tas de mot med takk. Er ikke noe som haster men kunne tenkt meg å fått bort den stygge som er der nå.
Det er den jeg mener... :-)

Finnes i:
FM
FM/GSM
FM/GPS

Skal sjekke opp prisene til deg i morra :-)

..og jeg har hatt en FM variant liggende i bagasjerommet i snart ett år nå...tiltak dette...må legge ny kabel og man må også ned med taktrekket og gode greier vettu...og da var planen å få min bilverksted-utdannede kompis til å gjøre det... :-)

@lpher
Har gått med planer lenge jeg også, om å få montert en sånn en. Men har liksom aldri kommet så langt. Fikk priser av deg og greier, tror jeg fortsatt har prisene her et sted.

but hey.. hang on a minute.. tror jeg fant linken akkurat nå. Var det ikke denne da? http://www.calearo.it/a_3_IT_2_1.html
Var i hvert fall den jeg fikk av deg en gang, Alf.

#36826  av @lpher

Yepp...dær var den...nice and clean look på den :-)

@lpher

#36882  av @lpher

Update:

Veilpriser på Calearo Shark antenne:

AM/FM - 430,-
AM/FM/GSM - 610,-
GSM/GPS - 1240,-

Zerpent: Du har PM...med ordentlig priser :-)

@lpher

#36925  av chris

@lpher skrev:Update:

Veilpriser på Calearo Shark antenne:

AM/FM - 430,-
AM/FM/GSM - 610,-
GSM/GPS - 1240,-

Zerpent: Du har PM...med ordentlig priser :-)

@lpher
Mener de prisene du ga meg var litt mer ordentlige ja ;)

#36934  av cameleon

Er så kjekt å ha Alf! Han har alltid noen skikkelige priser :mrgreen:

#36949  av @lpher

cameleon skrev:Er så kjekt å ha Alf! Han har alltid noen skikkelige priser :mrgreen:
You guys *blush* :oops: :lol:

@lpher

#36959  av jan-erik

Når vi først er inne på antenner, du vet ikke om en litt mer snacksen sak en den orginale til MR2 MK3 Alf? Har sett på utenlandske forum noe de kaller Spyderflex antenna, tror dette er en modifisert Honda S2000 antenne. Ser ikke spesielt pen ut den digra teleskop antenne jeg har i dag, selv om det er en klar fordel at den forsvinner helt ned når man parkerer da.

#36984  av @lpher

Hmm...kanke si jeg har hørt om dem nei..hvor monterer de disse da?

@lpher