TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Hvor handler dere deler til "unorske" biler/motorer

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt alle andre Toyota modeller
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt alle andre Toyota modeller
 #290500  av ArildM

Sjekka Ebay?

Evt tror jeg det var snakk om at en kan finne deleliste på nett og spørre toyota norge om delen, men Toyota selv har ikke delenrliste på slike motorer.
 #290595  av KK-ma70

Amund skrev:Har alltid gått til den lokale toyota butikken eg, uansett kva motor/bil eg skal ha deler til.... :roll:
De får ikke opp delenr på j-spec.. Hadde iallefall ikke mulighet for å finne deler til 1jz her.
 #290614  av Amund

på 4agze har eg no virkelig fått delenr ut før :? Men kan jo hende at det hjelper at eg veit kva deler som er lik på forskjellige motorer då, sånn at dei kan plukke frå andre...
 #290645  av tojo

KK-ma70 skrev:
Amund skrev:Har alltid gått til den lokale toyota butikken eg, uansett kva motor/bil eg skal ha deler til.... :roll:
De får ikke opp delenr på j-spec.. Hadde iallefall ikke mulighet for å finne deler til 1jz her.
Bruker du 1JZ EPCen å henter delenummeret(gjelder forøvrig alle motorer/andre deler)å har det med til den lokale forhandleren så skal det gå fint å bestille deler.
 #291485  av marlboro1310

http://www.trstuning.no

Snakk med Rolf Tengesdal, han skaffer alt til japanske sportsbiler. Om det er hardt å få tak i..tar det bare litt lengre tid. :)
 #291623  av KinCaiD

KK-ma70 skrev: 32205000
Snakk med Yngve Nilsen eller Anne Pjaaka.
Disse to er en enorm ressurs å ha med seg.
De har hjulpet meg men deler, og sjekker tilogmed om de er på lager.
"stort sett i belgia. og kan sendes over natten om nødvendig"
Du får og delenummeret av de så du kan bestille hos ditt lokale Toyota verksted ;)
 #291702  av apehest

Alle forhandlere i norge kan lett finne delene, men en del av mine kollegaer er late/uvitende og sier nei.

F.eks er det en 4AGZE fra MR2 AW11 så trenger han bare velge MR2 -AW11[NATO] og modellkode AW11L-WJMQRK så spretter det meste inn.
Men er det snakk om en 4AGZE fra 90talls Corolla (Corolla Levin GTZ heter de vel i Australia?) så er det værre. Ingen som tilfeldigvis har modellkode eller chassisnummer til en slik bil? Hadde vært fint å ha i lista mi.