TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• noen hull skal man holde seg unna

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt alle andre Toyota modeller
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt alle andre Toyota modeller
 #36852  av memo

f.eks 13cm dype hull i veien..

og jeg klarte selvfølgelig å treffe det..
det small no jævli, og det begynte å klunke/klikke en god del i foran til venstre på bilen etterpå..

håper forstillinga har berga seg, og skal få det undersøkt så fort som overhodet mulig... men det jeg EGENTLIG lurerpå:

har ikke vegvesenet plikt i å merke slike hull?

jeg vet om et par stk. som har fått dekt slike skader pga. ingen merking, og lurer på om hvilke lover og regler som gjelder her..

alt for å slippe å betale mer nå :)

#36855  av CelicaTurbo

du har rett på erstatning av kostnader, men: kun om veivesenet hadde grunn til å være klar over at hullet var der, altså om dem selv var skyld i det eller om dem hadde fått beskjed om hullet uten å gjøre noe med det. Husker den saken kom opp i media pga at veivesenet hadde glemt å merke et hull, og dermed fikk en del eiere erstatning mens dem som var uheldige å kjøre i hølet før veivesenet var klar over hullet fikk ikke en skit.. kontakt dem for 100% korrekte detaljer om rettighetene dine tenker jeg, er jo mulig du kan få dem til å betale litt :?

#36857  av kennethx

Da får du en kamerat til å ringe å melde fra ASAP, så dagen etter om de ikke har gjort noe så dokumenterer du deg ved hullet, med dagens avis og skade på felg... :D

#36862  av memo

hehe, forsent.. fattern hadde allerede ringt og sagt ifra..
de skulle undersøke saken nærmere, og komme tilbake til oss..

ill keep you posted

#36864  av s10ne

Jeg hadde en lignende sak for noen år siden. Jeg kjørte på en vei jeg ikke pleier å kjøre på så ofte og det var mørkt og det kom bil i mot. Hadde ikke sjangs til å se det store hullet i bakken. Jeg slo nedi og punkterte. Tok kontakt med kommunen og de la seg flate med en gang. Jeg sendte dem et krav på to nye dekk (måtte jo ha to like foran) og det tok ikke lang tid før jeg fikk pengene inn på konto! Ikke verst!!

HÃ¥per det ordner seg for deg!