TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Folk som smeller med dørene etc

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #291632  av castman

uff, er så lei av folk som smeller med dørene og lener seg mot bilen. Sier dere ifra til dem eller lukker dere øynene/ørene og håper det blir lenge til neste gang? :? Har noen venner som spesielt smeller så jævelig med dørene og jeg sier ifra hver gang at det ikke trengs å smelle den igjen.. MEGET plagsomt, spess når jeg får slengende kjedelige kommentarer. Selv kjører de biler som er verdt en tiendel av pris. Sååå lei at folk ikke kan verdsette andres sine eiendeler og verdier :roll:
 #291633  av kai

enig der fikk faen meg ødelagt stylinga mi fordi en idiot lena seg mot bilen å falt ..faen meg .... ps han var ikke edru
 #291638  av Terjen

Off, mange sånne glupinger. F.eks koffert/bag inn og ut av bagasjerommet. Dra den over fangeren i stedet for å løfte den forsiktig inn. Dunke snø av skoene i sideskjørtet før en setter seg inn. Forklare veien ved å tegne på skitten bil med fingeren. Vært borti litt sånt ja. :evil:
 #291641  av celicat23

Kompis klarte ikke og løfte beina ordenlig når han satte seg inn i TT'n, så det ble en fin gummi stripe på innstegslista som jeg sleit som faen med og få bort igjen. Første og siste gang han fikk sitte på.
 #291648  av cameleon

Det er vanskelig å lukke dørene på biler for de fleste vet dere. Er ganske vanskelig opplegg.
Jeg personlig irriterer meg over å ha passaskjerer som skal ha med seg hele huset og inventaret når de skal ut en tur. De som drasser med seg vesker som de bare lener seg til bilen med og ikke tenker på at det blir striper.
Samme med kjærringer, når du skal kjøre og parkere på ei ferge eller parkeringsplass, der de skurer den forbanna veska bortover siden på bilen, eller de som er så smadret til beins at de absolutt MÅ lene seg til bilen med ti tonn gull på fingrene.
Irriterer meg også over de som MÅ parkere like ved siden av deg på en parkeringsplass der du står helt alene, og de har prestert å parkert helt intill deg slik at du ikke kommer deg inn i bilen.
 #291705  av Teamany

hmm...
Kjenner meg igjen her.
Hver gang så sier eg " Ikkje smell med døra"..Men neida, Det som har skjedd no er at Speilet mitt er knekt i festene
inne i speilhuset.
Går det ikkje an å lukke igjen døra normalt??
Kanskje folk er vandt med gamle volvoer, de måtte smelles igjen faktisk.

Det hyggeligeste er når noen ( fulle ) personer ska bort å snakke med deg, så sitter de
ølflaska oppå taket!! De bryr seg no "katten" om hva som skjer..
"Ølflaska står no bare der"...ehhmm...Jah
 #291778  av Teamany

Biler skal bruker ja...men folk trenger da ikkje knuse igjen døra.
Skal jo ikkje mye kraft til for å lukke ei dør da....
 #291792  av Geir

Eneste måten å unngå slikt på er nulltoleranse. F.eks. en bestekompis tåler å høre at du ikke tolererer at døra smelles igjen på den måten, eller at han/hun lener seg mot bilen i tide og utide uten å tenke på at olabuksa faktisk kan ha skarp søm eller knapper på rumpa som lager riper. Det handler om å ha respekt for andres eiendeler, og da skal man tåle å bli snakket til.

Hadde jeg sett en ukjent lene seg inntil bilen min på en parkeringsplass, så skulle han pent fått forklare seg før jeg lot han gå. Klær kan lage voldsomt stygge riper!!
 #291800  av Daniel HS

Kjenner meg igjen her jeg også. :( Er enkelt og greit å si ifra, de fleste skjønner tegninga, en stund i allefall. Er bare å klage nok ganger, så går de forhåpentligvis lei kjeftingen og slutter :P

Et tips på handlesentre og andre parkeringer. Parker ved siden av de dyreste, nyeste og mest ekslusive bilene dere finner. De er som regel like redd for å skade bilen sin som dere, og da slipper man som regel unna disse "handlevogn" og "åpne døren" bulkene :wink:
Larsen skrev:Ser ikke helt problemet jeg da. Bilen skal jo brukes da. Er liksom ikke en pynte gjenstand. Ihvertfall i de fleste tilfeller.
Greit nok at bilen skal brukes, men for å ta en dårlig parallell. Du bruker stuebordet, men du dunker ikke det med en kniv i det fordi om!

Forskjell på å bruke, og "gi faen" fordi ting blir brukt og ødelagt likevel!
 #291814  av Zepticon

At folk lukker dører med forskjellig kraft har mye å gjøre med hva dem er vant til. Krever mer kraft i en gammel jallakjerre enn en ny sak.
Ølflasker, lening osv er jeg derimot panisk mot!
 #291818  av Larsen

Zepticon skrev:At folk lukker dører med forskjellig kraft har mye å gjøre med hva dem er vant til. Krever mer kraft i en gammel jallakjerre enn en ny sak.
Ølflasker, lening osv er jeg derimot panisk mot!
Stiller meg bak den!
 #291880  av castman

Hmm, enig at bilen skal brukes men unødvendig slitasje pga slike teite ting som å smelle igjen dørene og plassere ting på taket er jo bare helt latterlig.. celicaen min er mer enn en bruksgjenstand og fremkomstmiddel for meg ihvertfall.
 #291922  av inzane2012

har ikke tall på hvor mange ganger jeg har bedd dama mi om ikkje å smelle med døra, men det skjer like forbanna kver gang hun skal inn og ut av bilen... flere ganger jeg har vert redd for at hele vinduet skal ryke eller at speilet skal dette av eller noe sånt, spess på min mr2 der vindet ikke har noe form for støtte rundt seg som "vanlige" biler har...
og pasasjerdøra mi er veldig lett å lukke, den smeller forsåvidt igjen av seg sjøl, trenger bare å gi den en pitteliten dytt så går den i lås med en gang:)
 #292224  av -magnus-

En full idiot skulle inn i baksetet på bilen som sto ved siden av min. Smalt opp døren og lagde en fin bulk bak ved hjulbuen. Kjipt. :P