TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• DÃ¥rlige eller tette dyser, hva skjer??

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #291877  av inzane2012

har merket nå i det siste at bilen min er mer rykkete på kald motor spesiellt ved lave hastigheter på 1. og 2. gir...
merker og at den er nesten helt "dau" mellom 1500-2000 omdreininger, må trykke gassen i bunn for at det skal skje noe...
på tomgang går den ikke helt jevnt, hører at jager litt og nesten som det rykker litt i motoren...

det kommer seg når den blir varm, men rykkingen blir ikke helt bort...

det det jeg lurer på er om dette kan komme av at dysene har begynt å tette seg litt?? leste på en sånn dyserens som en kjøper på bensin stasjoen som en hiver i bensinen at den skulle hjelpe mot rykking og den slags??

eller er problemet mer dyptliggende??

vurderer og å kjøpe ny fordeler, rotor, tennplugg kabler og tennplugger---
 #291932  av Abramz

luftmengdemåler? :)
 #291948  av Helgeland

jeg vet ikke hvor mye hjelp dette er.. men min far hadde AKKURAT samme problem. og leverte den inn til verksted og fikk etter mye om og men vite at de trodde dette var noe me automat choken og gjøre.. men det var en helt annen bil.. men akkurat samme problem...
 #291951  av Supramk3turbo

Sjekket reg.reima, om den har hoppet over et hakk kanskje. Ellers kan det jo være noe lekasjer, gamle sprekte gummislanger å lignende...
 #291960  av inzane2012

Supramk3turbo skrev:Sjekket reg.reima, om den har hoppet over et hakk kanskje. Ellers kan det jo være noe lekasjer, gamle sprekte gummislanger å lignende...
hvordan ser jeg om reg.reima har hoppet over ei tann da?? tenkte kanskje det kunne vere noen lekasjer, men ser ikke noen flekker under bilen eller noe sånt...
 #291964  av Larsen

Supramk3turbo skrev:Sjekket reg.reima, om den har hoppet over et hakk kanskje. Ellers kan det jo være noe lekasjer, gamle sprekte gummislanger å lignende...
Hadde det vært reg reima så hadde ikke problemet forsvunnet ved varm motor.
Ting jeg vil anbefale deg å sjekke: om du har mulighet så mål lambda verdier på motoren. Sjekk om kaldstartdysen fungere slik den skal og se etter vakum leksjer. Hvis du ikke har gjordt det så sjekk feilkoder på bilen og kontroller at tenningen er stilt riktig.
 #291967  av inzane2012

Larsen skrev:
Hadde det vært reg reima så hadde ikke problemet forsvunnet ved varm motor.
Ting jeg vil anbefale deg å sjekke: om du har mulighet så mål lambda verdier på motoren. Sjekk om kaldstartdysen fungere slik den skal og se etter vakum leksjer. Hvis du ikke har gjordt det så sjekk feilkoder på bilen og kontroller at tenningen er stilt riktig.

hørtes ut som mye jobb for en som ikke har en skikkelig mekke plass eller så veldig mye utstyr...
om jeg ikke husker helt feil så mente di på toyota at jeg hadde noen litt høye lambda verdier, men di trodde kanskje det kom av at temp.måleren ikke var festet skikkelig...

hvordan skjekker jeg kaldstartdysen og hvordan finner jeg ut om det er vakuum lekasje?? er jo ikke akkurat så god plass baki det motorrommet og mange av slangene ligger ikke akkurat lett til...
 #291992  av Larsen

Ja det kan også være en av temp sensorene som har dårlig kontakt. Jeg anbefaler deg sterkt at du finner BGB på nettet eller laster den ned. Dette er ting som du helt enkelt kan gjøre ute på en gårsplass uten store problemer!
 #292605  av Helgeland

ahr du prøvd slikt middel som du tilsetter bensinen som skal rense dysene?? jeg har fått akkurat samme problem som du beskriver, hvordan går det med din bil??
 #292613  av inzane2012

Helgeland skrev:ahr du prøvd slikt middel som du tilsetter bensinen som skal rense dysene?? jeg har fått akkurat samme problem som du beskriver, hvordan går det med din bil??

nei, jeg har ikke gjort det enda, tenkte jeg skulle kjøpe ei sånn flaske i morra... men har ikke hatt så mye problem nå dei siste dagane faktisk, så jeg vetta faen hva som feiler den bilen jeg...går helt fint lenge, og så plutselig er den helt klikkis ett par dager, og så er den fin igjen??
 #292679  av Helgeland

jeg prøvde et sånn stoff i går. har bare kjørt 5-6 km. da men jeg føler det er blitt ørlite grann bedre... kan være innbilning også då men håper etter denne tanken at det gjerne er borte...
 #292722  av inzane2012

jeg fyllte full tank :shock: :shock: idag og hade nedpå ei hel sånn lita flask og har vel kjørt en 11-12 mil, men har ikke merket noe forskjell, kan vere fordi jeg bare har dette problemet med kald motor og på lavt turtall da, så får sjekke igjen når jeg skal ut seinere i kveld:)