TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Corolla G6 SpørsmÃ¥l

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt alle andre Toyota modeller
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt alle andre Toyota modeller
 #292245  av Danny

Jeg skal gå til innkjøp av en 98 modell G6 så om noen dager og hadde noen spm.
Hvordan er det med slitedeler på denne bilen?
Bilen har gått over 200. Vil dette bli noe problem?

Jeg vet det er en 1.3 l og jeg skulle ha en bil som bruker lite bensin.
Hvor mye bensin bruker den ca?
Og er det noen som vet 0-100 på den? Jeg kjøpte ikke bilen fordi jeg ville at den skulle gå bra,
men kjekt og vite :D
 #292256  av Supramk3turbo

Tror dette er ganske kurant å få tak i deler til. 1.3 litern bruker nok lite bensin ved normal kjøring, men plager du den vil den nok være litt "tørst" den også. tipper 0,6-0,7 l på mila ved blandet kjøring. Ang. 0-100 med den motoren, så er vell ikke det noen rakett. Men i følge Carfolio.com så skal det ligge på rundt 12.3 sek, noe som ikke er så aller værst til en 1,3 liters rekke firer i den bilen å være.

Finner en del specs her:

http://www.carfolio.com/specifications/ ... ?car=21615
 #292265  av lexusmann

Riktignok har jeg en e10'er, men tror de brukte samme motorene i e10 og e11, i alle fall i overgangsåret '97...min er 1,3 og jeg tanket i dag morges(før bensinprisen steg :wink: ), og da regnet jeg meg fram til 0,67 i forbruk...dette er stort sett langkjøring...
 #292280  av ErikG

Du får alle deler hos toyota. toyotas mest kurante motor og er veldig slitesterk. Har den selv i starleten og er veldig fornøyd.
 #292287  av Danny

Godt og høre: D

men Jeg syntes ikke de "mønstrene" som er på døra er noe spessielt fine og minner litt om gamle gardiner, så lurte på om det var mulig og bytte ut disse inne i bilen? få farget de eller byttet de ut..? :-)
 #292315  av EXS

du kan til nøds lakke dem, eller trekke om hele dørtrekket
 #292330  av Danny

EXS skrev:du kan til nøds lakke dem, eller trekke om hele dørtrekket
Hvordan vil resultatet med lakk bli?
Mye jobb og trekke de om?
 #292338  av EXS

har sett noen som har lakket tekstiler og det ble faktisk ikke så galt.... og det var med vanlig bokslakk, (ikke store områder som ble lakket da) vet at du også kan få tak i tekstil lakk.

men best resultat blir det jo selfølgelig med og trekke om, en ganske enkel jobb visst du vet hva du gjør, visst ikke ville jeg vudert og sette de vekk til noen som kan ta den jobben for deg.
 #292348  av Danny

Nå vet jeg ikke om noen som kan gjøre det eller er veldig rutinert på hvordan jeg kan gjøre det selv heller såå : )
Er det ikke litt knotette og trekke om setenene?
Kun det ene partiet der det stygge mønsteret er?
 #292358  av EXS

da gjør du det enketl og maskerer vekk alt du ikke vil ha farge på også lakker du opp senteret i den fargen du vil ha med vanlig sprayboks (kan høres litt jalla ut men det er ikke så mye og si på resultatet, du vil vanligvis ikke kunne se at det er lakka vist du ikke vet det fra før da) ;)

lykke til og håper du går for en G6... det er bunnsolide biler.
 #292364  av Danny

Takk for informasjonen :D
Jeg går helt klart for en G6!
men luftfilteret i bilen din "EXS" ...
Hvordan luftfilter er det?
Det et sånn type luftfilter jeg har lyst på : )
 #292402  av Danny

Hvordan er forresten setene og sitte i?
Er det mulighet for og montere inn noen andre seter?
F.eks de som er i golf 98 modell?
De syntes jeg ihvertfall er utrolig gode :)
 #292408  av EXS

det er et standard konfilter som en rekke produsenter lager.. k&n, pipex, jamex, jr osv osv, men skal du ha det så må du også få lagd en innretning som gjør at du kan få montert LLM (luft masse måler) mellom filter og innsug,

ang setene så er det ikke no problem og bytte seter, du kan bruke org understellet eller et universal understell til og montere setene på..... men husk at det sitter airbagger i org setene så du proriterer bort litt sikkerhet med og bytte de ut.

du får hive ut en prosjekt tråd når du kjøper deg bil da;)
 #292412  av Danny

EXS skrev:det er et standard konfilter som en rekke produsenter lager.. k&n, pipex, jamex, jr osv osv, men skal du ha det så må du også få lagd en innretning som gjør at du kan få montert LLM (luft masse måler) mellom filter og innsug,
Hvordan gjøres dette da?
Men det jeg har lurt litt på er om det er noe forskjellige lyd på de forskjellige filterene?
Vil jo selvfølgelig ha mest mulig lyd("blåsing") om du skjønner.
EXS skrev:ang setene så er det ikke no problem og bytte seter, du kan bruke org understellet eller et universal understell til og montere setene på..... men husk at det sitter airbagger i org setene så du proriterer bort litt sikkerhet med og bytte de ut.
Herlig : )
Men hvordan er origial setene å sitte i?

Blir bil om under en mnd: D skal gjøre det vettu <3
 #292415  av EXS

gå for K&N du.. de lager de beste filterene...

org setene er helt ok og sitte i men de er ikke spesielt dype til og være "sports stoler"