TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Kaklelyd pÃ¥ 2000 rpm

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #292290  av ThorT18

Hei!

Har plutselig fått en slags kaklelyd som kommer når jeg har rundt 2000-2500 rpm og skal akselerere opp. Vanskelig å høre om den
kommer fra motor eller drivverk :? Noen som vet hva det kan være? Det er foresten snakk om en Celica GTI.
 #292291  av Supramk3turbo

Bare når du akselererer, eller vist du ruser den i fri også??
 #292298  av ThorT18

Var ute å sjekket mer, og det var aldri antydning til noe ulyd på tomgang. Kaklelyden kommer på rundt 2000-2500 rpm, og kan finne på å komme ved høyere turtall. Den kommer ikke regelmessig, men ofte. Hva skjer? :|
 #292299  av Supramk3turbo

Hadde vært lettere om du klarte å lokalisere lyden, men det første som slår meg en vell driv knutene, eventuelt endeledd om de er skikkelig slarkete. Prøv å finn ut hvor den kan komme fra...Eller sier du over her at den er fra Motor?? Kan være en tidlig start på råde bank...
 #292308  av ThorT18

Var litt utydelig kanskje. Om jeg ruser den fra tomgang(ca. 1000rpm) og opp til 4000 rpm f.eks, så kommer det ingen lyd. Det kan vel tyde på at det ikke er noe med motoren?
 #292433  av ThorT18

Er litt grønn på drivverk, så om jeg kan få tips til hvordan jeg kan sjekke for slark hist og pist, så ja takk :)