TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Starter problemer

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #292662  av WaxFraq

Det virker som at problemene ikke tar slutt for meg å min mr2...
jeg har hatt den cirka 1 måned siden jeg hadde den inn på toyota holberg og kostet på den 25k, å nå har starteren tatt kvelden virker det som..!

sånn er det å ha gammel bil...å det er jo i og for seg greit det..men det finnes jo grenser da!

nå jeg vrir rundt nøkkelen, så høres en lav bzzzzz lyd fra motor rommet...det høres ut som at starteren går rundt, men at den ikke drar rundt motoren.
jeg trill starta bilen forrige helg, og bilen går som ei klokke den!

det rare med det er at dette skjedde som følge av at bilen stod med lys på over natten. når jeg da skulle bruke startkabler, så var det ingen annen reaksjon fra streren en den bzzzz lyden.

Nå har jeg sjekka pris på bytte starter, og det skulle dem bare ha 2500,- for på merkeverksted. det er jo billig i forhold til det jeg hadde sett for meg!

men, jeg har prøvd å fått noen diagnose på dette, men det virka ikke..."Engine" lampa blinker bare hurtig...endeløst..!
 #292667  av Marcus

Fyr opp ett multimeter/voltmeter på batteriet. Hva er spenningen på? Og hva er det etter at du har startet bilen?
Greit å sjekke at det er nok spenning til å drive starteren.. Hadde samme problem når batteriet var dårlig.
 #292676  av WaxFraq

hmm..plutselig..helt av seg selv så ble tingene greit igjen..! var løs med batteriet en liten tur..og etterpå starta den som om ingenting hadde skjedd..!
jeg har bestillt meg ny starter "just in case"...

det er nytt batteri og ny dynamo på bilen..!
 #293253  av Gunnarg

Hvis du skulle få mer starterproblemer er starteren veldig enkel å bytte selv. Demonter venstre motordeksel(Karosseri), Ta av luftfilteret, Gå inn på starteren fra venstre. Den er vel festet med to bolter mener jeg å huske. Jeg har en engelsk reparasjonsmanual for bilen.

Jeg har skiftet kobling i starteren på min mr2 OG Corolla. Virker som det er en svakhet fra Toyota.
 #293325  av Larsen

WaxFraq skrev:hmm..plutselig..helt av seg selv så ble tingene greit igjen..! var løs med batteriet en liten tur..og etterpå starta den som om ingenting hadde skjedd..!
jeg har bestillt meg ny starter "just in case"...

det er nytt batteri og ny dynamo på bilen..!
Spiller ingen rolle om batteriet ditt er nytt. Har du utladet det så har du ødelagt batteriet ditt ganske bra( avhenger av godt utladet det er da).