TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Drømmebilen er pÃ¥ plass!

• Skryt, prat og kommentarer.
Skryt, prat og kommentarer.
 #292798  av k_one

Da har jeg endelig fått fatt i en original AE86, i Eurospec (også kjent som Corolla Gti i Europa og GT-S i statene)
Det betyr driftebil, med skilter! (ikke akkurat noe det kryr av her på berget) ;)
Bilen er nå på vei opp fra Sveits og jeg kan ikke si annet enn at jeg gleder meg som en liten unge.
Dette blir jo mest "show" nå, da bilen ikke akkurat har så mye "shine" (men det kommer jo etterhvert).
Bilen er i allefall i strøken teknisk stand, motor går som ei klokke, girkasse og diff virker bra og i tillegg så er interiøret overraskende helt til å være fra 85. (Den forferdelige brun/rød fargekombinasjonen derimot er dessverre der fortsatt...hehe)
Uansett, tenkte å legge ut litt forløpige bilder, så kommer det prosjekttråd så fort bilen står på gårdsplassen.

Enjoy:
8toyota AE86.jpg
8toyota AE86.jpg (188.2 kiB) Vist 2479 ganger
7toyota AE86.jpg
7toyota AE86.jpg (168.05 kiB) Vist 2477 ganger
9toyota AE86.jpg
9toyota AE86.jpg (139.82 kiB) Vist 2481 ganger
1toyota AE86.jpg
1toyota AE86.jpg (144.96 kiB) Vist 2475 ganger
6toyota AE86.jpg
6toyota AE86.jpg (119.44 kiB) Vist 2480 ganger
:P :twisted: :P :twisted: :P
 #292800  av Daniel HS

De bilene der er regelrett bare grisefete! Gleder meg til prosjekttråden :mrgreen:
 #292842  av Syns

Grattis! Artig bil, det kan jeg skrive under på :)
 #293809  av madness19

herlig bil dette. gleder meg til flere bilder :D
 #294471  av AE86 Drifter

Har du sett på maken AE86 jo. :D
Skal du gjøre noe spes med bilen eller forblir den orginal? Årsmodel?
Godt at det kommer flere AE86 i nær miljøet.
Dette blir et morsomt prosjekt og følge med på.
 #294492  av k_one

AE86 Drifter skrev:Har du sett på maken AE86 jo. :D
Skal du gjøre noe spes med bilen eller forblir den orginal? Årsmodel?
Godt at det kommer flere AE86 i nær miljøet.
Dette blir et morsomt prosjekt og følge med på.
Regner med å få bilen hjem den kommende uken. (Står på havna i Drammen nå...)
Først og fremst blir det å få den i godkjent teknisk stand, slik at jeg kan få registrert den. (Har blant annet en knust baklykt og litt småplukk)
Skal selvfølgelig shine opp inn og utvending, men den forblir original til neste vår. Dette blir rett og slett vinterbilen, slik at jeg kan gjøre meg litt kjent med den og finne ut av hva som må gjøres.
Tanken er å finne et bodykit jeg liker, mesteparten av delene blir nok carbonfiber. Deretter blir det ribbing av interiør, muligens bur. Men tanken er å hele tiden beholde den godkjent for veibruk.
Er litt usikker på motorvalg ennå, men heller mot å bygge et ordentlig rått N/A bygge mot å sette i turbomaskin. Det blir nok en 4AGE med smidd innmat, datasprut, tørrsump og et vannvittig høyt turtallregister (håper på å kunne få noe holdbart som drar godt over 10.000 rpm)
Annet enn det er ikke mye planlagt ennå, men budsjettplanlegging og kikking etter deler er allerede i gang. Gleder meg som en liten unge på julaften ;)
Bilen er forøvrig en Corolla GT-i , 1985 modell :D
 #294545  av AE86 Drifter

Høres ut som en god plan det der. :D
Det er i hvert fall ikke noe problem å få taki motor deler eller body kitt....fra Amerika el japan.
Er litt på N/A stadiet på prosjektet mitt også har gjort litt undersøkelser,å Toda og HKS har noen ombygings kitt du bør se på.
Blir rått detta. :twisted:
 #305562  av gemiz

kor mye må man ut med for og få noe slikt me skilter?
Har lyst på en orginal som jeg kan ha til kosebil/ når supraen er på bukken.

Er de umulig og få tak i?
 #305637  av k_one

gemiz skrev:kor mye må man ut med for og få noe slikt me skilter?
Har lyst på en orginal som jeg kan ha til kosebil/ når supraen er på bukken.

Er de umulig og få tak i?
Skal du ha en godkjent på norske skilter må du nok regne med ett sted mellom 50-150.000 alt avhengig av stand.
Er f.eks en 90 modell i sveits nå som kun har gått 36.000, men den vil koste deg ca 96.000 + avgifter og registrering.
Hvis du har mulighet til å skru å pusse litt så kan du kjapt få de en del billigere, men det er ikke lett å finne de.
Jeg brukte omtrent 1 år før jeg fant en som var ok å kjøpe.
Kryr av de i USA men er usikker på hvor lett de er å få registrert i Norge.