TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Motoren spruter olje

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #292820  av sQtaberget

Har merket i det siste at det har kommet unormalt mye røyk ut av filtret til utluftinga av motoren, og etter en kjøretur i dag tok jeg opp pansret og hele motoren var dekket med olje, virker som om det kommer fra den underste slangen inn til boksen som oljedampfiltret sitter på. Hva er galt?
 #292832  av cameleon

Hvilken farge har det vært på røyken din da? blå, hvit, svart? blårøyk er jo vanligvis turboen som er på god tur til å ta kvelden, hvit er vann, og svart kan tilsi at du har store motorproblemer på gang. Hadde selv et tilfelle der det sprutet olje ut dumpventilen min i store mengder. i det tilfelle var det turboen som var blåst, samt at jeg måtte skifte ut innmaten i motoren. såkalt blowby. ta en komptest for å sjekke om det er rett gange.
 #292855  av sQtaberget

Er litt blå/grå røyk, og når jeg gir på så spruter det olje ut av boksen som oljedampfiltret sitter på, skal prøve å ta en komptest nå.
Takk for foreløpig hjelp:)
 #292859  av sQtaberget

Akkurat tatt en komp test, fikk 70 på sylinder 1 og 2 fra høyre når jeg står bak og 120 på de to resterende, noen som vet noe?
 #292860  av Larsen

cameleon skrev:Hvilken farge har det vært på røyken din da? blå, hvit, svart? blårøyk er jo vanligvis turboen som er på god tur til å ta kvelden, hvit er vann, og svart kan tilsi at du har store motorproblemer på gang. Hadde selv et tilfelle der det sprutet olje ut dumpventilen min i store mengder. i det tilfelle var det turboen som var blåst, samt at jeg måtte skifte ut innmaten i motoren. såkalt blowby. ta en komptest for å sjekke om det er rett gange.
Ja jeg glemmer jo at alle har fått turbo i mr2en sin nå om dagen jeg :?
sQtaberget skrev:Akkurat tatt en komp test, fikk 70 på sylinder 1 og 2 fra høyre når jeg står bak og 120 på de to resterende, noen som vet noe?
Husket du å trykke gasspedalen i bånn da? Den skal ligge på minimum 150 psi og ikke noe mer enn 20 psi i forskjell
 #292864  av sQtaberget

Nei det glemte jeg jo selvfølgelig, men det er jo fortsatt urovekkende stor spredning mellom sylinderne?
 #292869  av sleeper

sQtaberget skrev:Nei det glemte jeg jo selvfølgelig, men det er jo fortsatt urovekkende stor spredning mellom sylinderne?

høres ikke bra ut det der.. men ta en test med pedalen i gulvet..
men hvis tallene forstatt er ca samme så er det nok på tide med ny innmat i motoren.. :cry: ( husk og kjør motoren varm først..)
 #292947  av sQtaberget

Har funnet ut i dag at jeg trenger ny innmat i motoren, noen bra sider jeg kan bestille fra, for jeg antar at toyota norge ikke akkurat er vennlige på prisen, statene? Må ha ny stempler og ringer