Hei!
Var en kanonbra helg på ACR, bortsett fra litt småtrøbbel med det nye oppsettet mitt.
ATS rom tune,
TD06 på 1 - 1.2 bar
550cc supra, borret fuel rail, walbro pumpe
Originalt bensintrykk
Greddy A2A sidemontert IC
Lurer på om det er noen andre som har hatt noe liknende problemer som jeg snart skal beskrive.
Hovedproblemet er at jeg får for rik blanding (spesielt på toppen av turtallspekteret). rundt 10:1 på bredbåndslambdaen. Jeg hadde med meg 2 sett plugger til ACR. 1 sett var nkg iridium plugger som visstnok skal være bra greier. De har stått på i hvertfall et år eller noe (mener de skal vare 100.000km?) uansett. Med disse pluggene og 1 bar får jeg uansett bare 10:1 i blanding. Bytter jeg umiddelbart plugger til noe vanlige plugger som jeg fikk tak i kjapt på mekonomen (usikker på specs) så forbedret blandinga seg med en gang. Opp til ca 11:1 ved pådrag 1bar. Men etter 3-4 runder droppa den ned til 10:1 igjen. Samme på 1.2 bar bare at da begynte den å kutte også, og da gikk den fort i safe-mode. (har t-vis led lys).
Så hva slags plugger kjører dere med som har oppjustert trykk og hvertfall 300+hk og originalt tenningsanlegg? Har dere noen erfaringer å dele?
En annen ting jeg har tenkt på er at innsugslufta blir for varm, og at dermed blandinga blir feitere etterhvert som rundene går. ?
Jeg har nå bestillt 3 sett med ngk bkr7e samt nye pluggledninger og håper på at dette blir bedre. Skal det holde eller må jeg gå løs med kraftigere coil/bedre tenningsstyring?
Takker.
Var en kanonbra helg på ACR, bortsett fra litt småtrøbbel med det nye oppsettet mitt.
ATS rom tune,
TD06 på 1 - 1.2 bar
550cc supra, borret fuel rail, walbro pumpe
Originalt bensintrykk
Greddy A2A sidemontert IC
Lurer på om det er noen andre som har hatt noe liknende problemer som jeg snart skal beskrive.
Hovedproblemet er at jeg får for rik blanding (spesielt på toppen av turtallspekteret). rundt 10:1 på bredbåndslambdaen. Jeg hadde med meg 2 sett plugger til ACR. 1 sett var nkg iridium plugger som visstnok skal være bra greier. De har stått på i hvertfall et år eller noe (mener de skal vare 100.000km?) uansett. Med disse pluggene og 1 bar får jeg uansett bare 10:1 i blanding. Bytter jeg umiddelbart plugger til noe vanlige plugger som jeg fikk tak i kjapt på mekonomen (usikker på specs) så forbedret blandinga seg med en gang. Opp til ca 11:1 ved pådrag 1bar. Men etter 3-4 runder droppa den ned til 10:1 igjen. Samme på 1.2 bar bare at da begynte den å kutte også, og da gikk den fort i safe-mode. (har t-vis led lys).
Så hva slags plugger kjører dere med som har oppjustert trykk og hvertfall 300+hk og originalt tenningsanlegg? Har dere noen erfaringer å dele?
En annen ting jeg har tenkt på er at innsugslufta blir for varm, og at dermed blandinga blir feitere etterhvert som rundene går. ?
Jeg har nå bestillt 3 sett med ngk bkr7e samt nye pluggledninger og håper på at dette blir bedre. Skal det holde eller må jeg gå løs med kraftigere coil/bedre tenningsstyring?
Takker.
1999 MR2 SW20 GTI