TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Blitz og/eller Apexi luftfilter til MR2 NA

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #37093  av sexten

Hei!

Jeg lurte på om noen hadde erfaringer med Blitz og/eller Apexi luftfiltere? Ser at Blitz er litt dyrere enn Apexi, men skal visstnok gi litt bedre effekt. Vet noen om dette stemmer? Og vet dere hvordan lyden er på disse to filterene? Det er først og fremst lyden jeg er ute etter, men mer effekt er jo en fin bivirkning :)
Det jeg så på importtuning.no var at de bare hadde Blitz luftfilter til MR2 Turbo(?). Er det i så fall dette luftfilteret jeg må kjøpe? Vil dette i så fall passe bra til en MR2 NA og må jeg gjøre modifikasjoner?

Alle kommentarer/forslag mottas med takk. Også hvor jeg kan få kjøpt billigest osv.

#37103  av CelicaTurbo

Jeg hadde et Blitz filter på min tidligere MR2 og var meget fornøyd med det. Det koster litt ekstra men ser meget bra ut og lyden er noe helt utenom det vanlige. Apexi er et godt filter det også, har ikke sett noe som er misfornøyd med det enda, lyden er skikkelig dyp brummende men skaper ikke det samme skarpe snerret som Blitz filteret gjør på høyt turtall.. Det spørs egentlig hvilken lyd du ønsker, dyb brumming som går til brøl: apexi, eller dyp hvese-brumming som går over til et snerrende brøl..

Ellers, jeg tror ikke filtre som er levert for MR2 Turbo vil passe din bil; din bil har ikke luftmengdemåler så det er ikke behov for en adapterplate for filteret, men det er jo mulig at filteret passer uten adapteret. Om du bare måler diameteren på innsugslangen så finne du ut hvilken variant av Blitz filteret som passer.. jeg selv bestilte filteret mitt fra Fensport og fikk et som passet ganske bra på orginal slange, men det var litt trangt å få på. Snakker du med importtuning-Reidar er det godt mulig at han kan finne et filter som passer for deg. Ellers er det jo en fyr her på forumet som selger et Apexi filter for en Celica, jeg tror dette også skal passe flott på din bil men du bør forsikre deg om det først. Link til salget her:
http://www.ts-ogn.no/phpBB2/viewtopic.php?t=2537

#37109  av sexten

Takk for informasjonen. Jeg tror jeg går for Apexi'en siden jeg ELSKER grove brummelyder :D Jeg har ikke tenkt å kjøpe luftfilter med en gang (siden jeg ikke skal hente bil før på fredag), men tenkte jeg skulle gjøre et par forespørsler slik at jeg klar. For luftfilter vil jeg ha :D En annen ting jeg leter etter er rødt girstang-skinn? og muligens en passendes rød girkule. Girstang-skinnet på bilen jeg kjøper er noe slitt, og jeg innbiller meg at rødt skinn rundt girstanga vil se pent ut:)

#37155  av angrykid

Bruk den røde biljardkula med nummeret opp ;)

Jeg hadde den tidligere på min o så heftige 74 fastback corolla med celica motor og understell..

SINNSYK bil :D

#37215  av chris

Ellers kan man jo lese de 20 andre trådene (minst) om Apexi vs Blitz luftfilter ;) :D