TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Noen som har hørt om "Mr2 settelen edition"

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #293562  av GhostRider88

fabakken skrev:Fant denne annonsen http://www.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=1920056

Selger kaller dette en "Mr2 settelen edition" i annonsen, men kunne ikke forklare noe mere hva dette vil si.

Noen som kjenner til denne betegnelsen ?
Hmm, har aldri hørt om den betegnelsen jeg heller. Så dette er nok en vanlig GTI. men at det er 169hk stemmer ikke så lenge det er snakk om en original gti motor før 94. Disse motorene har 156hk. Så har han ikke gjort noe med den, så er det nok noen skryte hester ute å går :p

Noe annet som ikke stemmer helt er dette:

"Bilen har stått stille inne i fredrikstad i en bil forhandler fra 91 til 99
og derav er det nesten ingen rust på bilen noe som er skjeldent på disse!"

Mr2 ifra 91 ble galvanisert, så det er mange mr2'er fra denne perioden som ikke er rustet. Dette kommer jo seff an på om de er behandlet bra. Dvs vasket jevnlig spess om den har blitt kjørt om vinteren. Nå er de fleste mr2'er importert ifra saltfrie strøk, så mye av dette at de er rustfrie kommer av dette, men ser man på andre bilder ifra denne perioden, så er rust ikke et utbredt fenomen på mr2.
 #293567  av GhostRider88

fabakken skrev:Takk for svaret, det stemmer også med det som jeg har klart å lese/søke meg frem til.

SÃ¥ det er trolig ikke noe spesiellt med bilen :D
Nei, er nok en helt vanlig GTI. Han navner heller ikke noe om motoroppgraderinger utover overhalingen.

Ville kanskje ha hatt sett på andre biler, om jeg skulle ha kjøpt meg en mr2 nå. Viker som han som selger ikke har så peil. Skal ikke gå noe nærmere inn på det.

Bilen ser jo meget bra ut da ;)
 #295522  av Dalan

Hmm, er gamlenaboen min sin gamle bil det der hvis det er den på det øverste bildet, noe jeg regner med det er.

Det står settelen edition bakpå luka på den, uten at vi noengang visste hva det skulle bety.. Sikkert noe en sveitser har funnet på mens den var relativt ny ;)
Overhalt motor på den som det står, og bytta en hel del slitedeler om jeg ikke husker feil.
Ikke heng deg opp i at han kaller den settelen edition og at den har 169hk, få heller med deg en som kjenner til disse bilene og se på den hvis du er interessert.
Tror det er en grei bil til den prisen, hvis det ikke har skjedd mye siden sist jeg var borti den da..

Kanskje litt sent svar, men skitt au :)
 #295540  av marlboro1310

Dalan skrev:Hmm, er gamlenaboen min sin gamle bil det der hvis det er den på det øverste bildet, noe jeg regner med det er.

Det står settelen edition bakpå luka på den, uten at vi noengang visste hva det skulle bety.. Sikkert noe en sveitser har funnet på mens den var relativt ny ;)
Overhalt motor på den som det står, og bytta en hel del slitedeler om jeg ikke husker feil.
Ikke heng deg opp i at han kaller den settelen edition og at den har 169hk, få heller med deg en som kjenner til disse bilene og se på den hvis du er interessert.
Tror det er en grei bil til den prisen, hvis det ikke har skjedd mye siden sist jeg var borti den da..

Kanskje litt sent svar, men skitt au :)

helt enig, få me deg en liten verdensmester og dra å se på bilen om den er interessant...for alt vi vet er den i kjempestand :P