TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Felgvalg til mr2 mk1

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #294238  av mr2pondus

Jeg skal kjøpe nye lisser til mr2en min.
Først nye gule koni med lesjøfors dempere.
De jeg har lyst på får jeg i minimum 17"
Blir det i stiveste laget.
?
16 eller 17, that is the question!
 #294318  av ArildM

Har kjørt begge deler, hadde 40mm senk på min forrige mk1 med 17" felger. Fungerte greit det, subbet litt borti i når man kjørte alt for hardt i svingene, må kjøre 40 profil også da. Kjører 16" nå og synes det fungerer meget bra, kjører faktisk 45profil og det er mer behagelig enn 40, men blir nok 205/40/16 neste gang. 17 kan se litt mye ut på Mk1, men det er jo en smakssak da. Vurderer kombinasjon av 15 foran og 16 bak om jeg noen gang får råa til custom breie felger fra Imagewheels :)
 #294323  av Terjen

Behagelig? Skal være vondt å kjøre bil. Gå for 17". :D
 #294326  av mr2pondus

Takker for alle innspill.
Jeg tar flere runder når det gjelder hjul.
Fant noen perverse felger,som kun kommer i 17 og 18. :?
 #294358  av mr2pondus

Disse felgene har høy namnam faktor :D
Vedlegg
dette kan man like
dette kan man like
drømmefelg.jpg (454.63 kiB) Vist 227 ganger
 #297041  av MK1-87

Jeg har også behov for felger på bilen min men går nok for 16". Synes det er ubehaglig nok og så er det jo noe med hva som passer på bilen. Synes bilen fortjener noe som visuelt passer linjene i bilen og er tidsriktig. Stjerneformet Borbet A eller Compomotive kanskje. Felgene du viser frem er fete men kanskje for "moderne" for en 20 gammel bil.
Fargevalg er sort, grå eller hvit - er mine tanker.
 #297042  av sindrejl

17 er ikke ubehagelig i det hele tatt så ikke tenk på det.. tenk heller på hva som faktisk passer bilen din :)
 #297070  av tettwatt

Definitivt 205/40-17 som er tingen med senket bil. Nada problem på mine, sitter som klistret og er ikke spesielt ubehagelig heller... og det ser fetest ut :twisted: (har hatt både 16 og 17, og komforten er ca samme)
 #297210  av MK1-87

Da mr2`en kom var jo 14" stort eller det vil si bilen hadde store lavprofil dekk for tiden. I dag synes jeg bare ikke at designet på selve bilen kler for lite gummi. Noe med at det blir litt krampaktig på en gammel bil. Poenget er derfor hvor langt bør man gå før man mister en helhet i bilens desgin. Håper ingen bli fornærmet og jeg vet at smak er ulik, men kun et innspill fra meg.
 #297264  av Anders gullstein

Enig der, 15" og 16" passer størrelsen på bilen mye bedre enn 17". Felgene du viser er pene, men de hadde kledd en mk2 bedre enn en mk1. En må se på felgene i forhold til bilen og ikke bare se en kul felg i katalogen. Felger er som sko på folk, Puma sko går bra til dongeribukser, men ikke til dressbukse om du skjønner :wink:

Hva med noe litt Japse racingfelger? Rays eller Enkei, noen racingfelger fra dem er ikke bare pene å se til, men har også en funksjon i at de er lette og solide og går aldri av moten.
 #297281  av ArildM

Enig med de ovenfor!

Sjekk ut: http://www.imagewheels.co.uk/

Her har du felger som kler Mr2 (og alle andre litt eldre gamle klassikere!)
 #297285  av MK1-87

Mye flott der Arild. Personlig er jeg litt svak for stjerneform på mr2. Var jo inn på den tiden og litt Ferrari kopi. Men det finnes jo annet som er pent og.
Hele cluet må være at det skal være en totalitet i det man gjør. Et tema eller epoke man skal holde gående, som gjør bilen i helhet en nytelse. Runder man formene på bilen med styling kan jo felgene har mer nitti tall feel med rundere overganger, ikke så kantete. Regner med det var det Anders tenkte på og :P
 #297942  av mr2pondus

Digger alle inspill! Godt å se at vi er så forskjellig.Jeg har alltid hatt sans for det litt sære/sykedeliske.
Hadde en Golf IV for noen år siden med noen bra "skrudde" felger.Ingen likte dem i katalogen,men da de satt på bilen ble pipa en annen :wink:
Jeg vet enda ikke hva jeg skal ha på bilen.Det står 16" Momo på nå,men de har et par kantsår for mye. :cry:
Ser for meg at 17" er bøst,kombinert med Koni.Kjører gjerne med susp jeg.
PS Fruen prøvde bilen her om dagen,og ble definnitivt bitt av basillen. :twisted:
 #326462  av mr2pondus

nå viser det seg at 17" er for mye på min. Sullepikken som solgte meg disse,sa at dette stemte med innpress og alt.
men hvilket innpress skal jeg ha?
nå subber det som f........,og det før senking.

jeg vil ned i 16" ingen.
så litt på disse. Med 205/40
http://www.felgimport.no/wip4/product_d ... 78&size=16
 #326471  av James

mr2pondus skrev:nå viser det seg at 17" er for mye på min. Sullepikken som solgte meg disse,sa at dette stemte med innpress og alt.
men hvilket innpress skal jeg ha?
nå subber det som f........,og det før senking.

jeg vil ned i 16" ingen.
så litt på disse. Med 205/40
http://www.felgimport.no/wip4/product_d ... 78&size=16
det er rart... hadde 17" (205/40-17) på min mk1 i sin tid og gjekk helt fint med 40mm senk.