TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• trenger hjelp med motorbytte

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #294580  av JK86

har nå begynt og bytte motor og nærmer meg faktisk ferdig. men siden jeg går fra gti til turbo(3gen) så er det en del ting jeg r veldig usikker på og redd for og gjøre feil. jeg står nå i åmot i modum og skrur. ca midt i mellom drammen og hønefoss. er det noen med litt peil der ute som har tid til og hjelpe meg en kveld nå veldig snart. haster litt også da jeg bare har ferie ut denna uka. noen som vil tjene litt ekstra? også får du jo gleden av og se nok en toyota me turbo på veien da :D
 #294595  av JK86

trenger virkelig hjelp. er stortsett bare med ledningsnett og små ting. claim your price og send meg pm eller ring på 46428499
 #294617  av Marcus

Jeg har ikke peiling, men skal gjøre akkurat det samme selv etter hvert så det hadde vært moro å sett på for å fått noen idèer. Kan alltids hjelpe til med noe hvis du hadde trengt det?
HÃ¥per noen melder seg hvertfall 8)
 #294618  av JK86

jeg har fått fiksa meg noen tegninger og forklaringer på ledningsnettet fra gti. måtte visst bare koble litt her og der oxo slapp jeg og bytte dette når jeg satte inn turbo motoren. men skjønte det ikke helt.
 #294637  av JK86

vel vel. detta er ikke lett asså. for mye ledninger og for lite kunnskap. men om noen me peil melder seg så skal jeg passe på og få laget en dokument mappe med bilder og tekst som blir såpass at alle kan klare det etterpå.
 #294642  av JK86

vel vel da ser det ut som om markus kommer en tur innom i kveld. håper han tar med mr2n så jeg får sett litt på gliset. men så får vi se om han har noen smarte løsninger på problemene jeg har stelt i stand. om han ikke har så frykter jeg at elsklingen min aldri får rulla noe mer. begynner og miste motet nå asså
 #294661  av hmsilset

JK86 skrev:vel vel da ser det ut som om markus kommer en tur innom i kveld. håper han tar med mr2n så jeg får sett litt på gliset. men så får vi se om han har noen smarte løsninger på problemene jeg har stelt i stand. om han ikke har så frykter jeg at elsklingen min aldri får rulla noe mer. begynner og miste motet nå asså
Må ikke miste motet når du har fått tak i en som kan dette ut og inn da :D Håper det løser seg!Grunnen til at det har blitt lite hjelp å få her er at det ikke er så mange som kan dette ut og inn tror jeg.Er flere som har sagt til meg at dette er en lett jobb og tar maks en kveld.Bare å klippe å fikse litt ledningsnett og sånt.Men de tror jeg ikke noe på!!
 #294664  av Marcus

Nå er det ikke Markus med kamelonen, men bare jeg (MarCus) som skal ta en liten tur.. Så han har nok fortsatt ikke fått tak i noen som kan dette ut og inn desverre, så vidt jeg vet :P

Jeg husker jeg fant ett bilde her inne (synes å huske det var noe fra ecu-boksen også) der de hadde tegnet og vist hva som skal gjøres ved gti->turbo konvertering med tanke på ledningsnettet. Finner det ikke igjen. Noen som vet hva jeg prater om, og har url?
 #294709  av JK86

vel vel. da har marCus vært her en tur. han ga meg ett par ting og tenke på og jeg tror jeg ga han ett par ting og tenke på oxo hvis han skal bytte motoren.
jeg har kommet litt videre og finni ut at selv om jeg er ett stykke unna så lager jeg en prosjekt tråd så kan jeg lage en forklaring på hva jeg gjør så kan folk rette på meg eller komentere der. takk for hjelp marcus
 #297038  av MK1-87

Jeg har nettopp byttet motor selv, ved sundvollen. Ikke langt fra deg. Har en mk1 så her er det snakk om en nyere 4-age som har annet ledningsett. Kjenner meg igjen i din frustrasjon. Slet med å få start på den. TPS lagde litt krøll. Har hatt noen problemer grunnet annet innsprutsystem. MAF ikke TVIS. Vet ikke om jeg får bilen til å gå optimalt da jeg ikke har riktig hjerne (og vet ikke om de gjør noe). ikke gi opp. Hold oss oppdatert på forumet. :lol: