TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• RX 8 eller S2000

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #294971  av J. Paulsen

Hei, lurer på å bytte ut celica'n i sommer, har sett på RX 8 og S2000 men kunne tenke meg info fra folk som har prøvd/eid en av disse. Var å prøvekjørte rx 8 (high power) for litt siden og den virker veldig bra selv om prisen ligger litt for høyt. Noen som har neon meninger eller tips om disse bilene eller biler av samme "type".
 #295105  av BT-GTI

hva har du tenkt til å bruke bilene til?

jeg ville kjøpt s2000. meget raskt, morsom å kjøre, føles veldig thight i svinene, men rx8 er mer famile racer, den setter seg greit men du fløt litt mer på veien enn en s2000. s2000 kan trimmes enkelt ved å chippe den og bytte eksos så har du mye moro for lite penger. i valget mellom rx7 og rx8 ville jeg tatt rx7 for den er mindre kompromissløs. og det er jo det DU MÅ se etter. hva skal bilen brukes ti hvordan skal du bruke den og hvor mye. verken rx8 eller s2000 er biler som kan ha grønne skilt men så skal du ikke ha a6 eller passat. du skal ha raskt bil med følelse at du skal kjøre bil og her det lotus elise som er best ,men elvinduer og servco er jo greit og da er s200midt i blinken. skal man ha men unger bikkje og kone på slep så kan du presse dem inn i en rx8 men er de ikke dverger så er ikke plassen noe særlig bedre enn en audi tt..

lykke til
 #295161  av milcom

Har ingen personlig erfaring med noen av bilene! men har en kompis som har rx8, å så vidt jeg vet så er han veldig fornøyd:)
Da Jeremy Clarkson testet denne på Top Gear så sa han at d var det artigste han hadde kjørt eln:)

#295189  av J. Paulsen

Takk for det, lener nok litt over mot S2000 om dagen. Rx8 er en bra bil men high power versonen går ikke merkbart bedre enn celica'n jeg har nå, så selv om det er en nyere RWD bil er den litt i overkant dyr. Rx7 går vel for 200 - 250 for en 92/93 å det er mye for en ofte sliten wankel, stoler ikke på wankelen i eldre modeller. Skal få testet ut noen s2000'er å så får vi se.
 #295218  av inzane2012

s2000 får jo en helt sinnsyk lyd vist du skifter ut luftfiler og eksos... hørte en lett trimmet en på andøya når jeg gikk på skole der oppe, den lyden satt seg godt i hukommelsen ja:)
 #295271  av Kanakkas

S2000 helt klart!
Ikke hatt noen av bilene selv, men kjenner noen som har eid s2000 og vært kjempe fornøyd.
God Japansk Honda kvalitet og meget kjørbar til ALLE formål, Har hatt v-tec bil selv, opplevelse jeg savner stort!!
Eneste negative jeg har hørt er at s2000 kan lekke litt i cab'en i de tidligste modellene... men veit ikke om dette er en gjenganger.

Lykke till!!!!
 #295288  av Zepticon

RX-8 seff. Renesis motoren er RÃ…! FÃ¥tt "Motor of the year"
The following press release is from Mazda Japan about the RENESIS winning the International engine of the Year award, for the 2nd year in a row! This is just the latest in the string of awards the RX-8 and RENESIS has won.

Mitt råd: Kjøp RX-8 så har du noe som ikke er så vanlig. :wink:
(og dersom du har hørt noe om holdbarheten til wankel så er den like holdbar som enhver Otto-motor, så lenge du tar samme foholdsregler. Ikke kjør hardt på kald bil!)

http://www.mazda-ogn.org/forum :wink:
 #297181  av supratt

Har kjørt endel s2000 og har eid en RX8 og jeg har ett enkelt svar til deg.
Ønsker du vind i håret og litt mer kompromissløst så går du for S2000, ønsker du muligheten til å ha med tre isteden for 1, og samtidlig ha bagasjeplass, ja da kjøper du RX8. Jeg var storfornøyd med min RX8, dog den brukte mer drivstoff enn min -96 NSX-T som jeg har nå.
Og må bare komentere tidligere tråd her om at RX8 har samme plass som en TT i baksetet. Det stemmer ikke. Om sjåføren ikke er over 180cm er det god plass bak, om man kan å sitte bak i en sportsbil da :lol:
Rx8 er også vesentlig lettere å leke med, drifte og lignende..Det kan ikke sies om S2000 som kan være litt hard to handle om man skal leke litt :wink:
 #297284  av Kjelliken

Syntes begge bilene er fete, men uansett hva vi vil mene så er det du som må ta avgjørelsen selv. Så mitt beste råd er og prøve kjør begge det burde jo være mulig. så finner du fort ut hvilken du selv liker best og kjøre.

For meg personlig har jeg ikke kjørt RX8 men veldig lyst til og prøve, Det går en skikkelg fet RX8 i Bergen Askøy området Rød med sort panser, lett stylet og den er bare helt rå syntes jeg.

Har to kompiser med S2000 og prøvd den ene selv. Fet bil og kjøre og fet lyd og drag, men jeg er jo ikke noen liten gutt og for meg var bilen for trang og sitte i, selv om den andre jeg kjenner er høyere enn meg ser det ut til at han trives i sin S2000.

Så som jeg sa tidligere er det best og prøve begge før du velger hvilken bil du vil a. Begge er i mine øyne ganske fete biler 8)