TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Avensis chip ++

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt alle andre Toyota modeller
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt alle andre Toyota modeller
 #294987  av WaxFraq

Heisan!
Jeg kjøpte meg en 2008 modell Avensis, 126 d-4d, med det meste av TTE utstyret som jeg fant..(dog ikke senkesett)

Hva kan jeg vente meg av hestekrefter og dreiemoment etter å ha montert KCR chip, K/N filter og TTE (Remus) effektanlegg?

Er ikke på noe sett å vis ut etter å lage drapsmaskin, for det "går" ikke. Men sånn ca. hva man kan forvente??
 #295118  av k_one

Hos http://www.tsracing.no kan du chip'e bilen din fra 126hk/300nm til 151/360nm for 7500. KCR derimot hevder å gi deg 147 hk og 355nm.
Med filter og eksos kan du kanskje få 3-10 hk til litt ettersom...150-160hk er vel ikke akkurat så galt i en Avensis?
Jeg tror jeg heller ville ha gått for en chip kontra plug-in boks...gir som regel bedre resultat ;)
 #295122  av Amund

Bladet Motor testa nettopp sånn KCR boks. Og den gav vel ikkje akkurat den effekten den var oppgitt til å gi...
Testen var riktig nok utført på ein hyundai, men den lova 177hk mot 159 orginalt. den gav 167hk på det meste. Mulig den gir bedre effekt på ein avensis, men ikkje godt å sei...
filter og eksos trur eg vil gje minimal effekt på ein diesel, så ville ikkje ha håpa på for mykje effektøkning der... :roll:
 #295710  av apehest

TTE eksos gir ingen effekt. Kun utseende og evnt lyd.
Filter gir bedre respons, men lite av krefter. Har utelukkende gode erfaringer med Dieselpower chip på mine biler, både forbruksmessig og effektmessig.
 #340576  av toyota_mr2

jeg snakket med en som jeg jobber med som holer på med det å han sier at på avensis 07 08 mod må man bruke box for de går ikke an å bruke en vanlig chip som man loder in pågrun av noe forseilings greier i hjernen
 #340618  av aksel

Stemmer nok det ja.
Eneste man kan gjøre med toyota diesel er power bokser man monterer inn i motorrom.
Har prøvd flere typer på min avensis 177hk, og den erfaring jeg har er:

KCR = det meste skjer med en gang, og stagnerer fort, pluss bruker litt mer diesel, kan justeres noe på pot meter

DieselPower=Litt snillere i starten, men øker på en måte hele turtallsregisteret og gir bilen litt mer bensin preg, dvs turtall økes og stagnerer ikke før 4-4300 omdr. Kan justeres noe på pot meter. Denne anbefaler jeg

DTK=Minner litt om KCR sin boks, men er forseglet så kan ikke justeres noe på.

Sancodk.dk= Som de andre men må justeres på pc, og justerer også turbo trykk. Denne må man være forsiktig med å kjøre opp for mye effekt, da partikkelfilteret ikke liker det veldig godt:) Prøvd på 2.0 auris, og økte fra 126 til 170 hk men bør ikke gå særlig høyere enn 150-155 hk
 #342540  av Bamsemoms

Det er jeg som har den aurisen som aksel snakker om. Jeg skal foresten selge dette settet som gjør at bilen kan få 170hk og 435n, men anbefaler ikke å ha så høy effekt. Jeg kommer til å sende settet til leverandøren slik at effekt blir mer brukervennelig. Ta kontakt på om du er interisert i det beste som er få til 2,0D4D 126HK
 #342542  av dca

jeg kjører kcr på min...funker som fjell! Bilen går ramt godt egentlig! :)