TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Trimme t20 1.8?

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #295647  av eirik845

hei ser at alle sier at det er "vanslig" å trimme 1.8 litern.. da spørr jeg hvorfor det?
turbo hva blir problemet da? trenger da ikke mere enn 0,3-0,4 bar.
kompressor?

kamdrev, noe å hente på det?

er ikke ute etter 200 hk men 140-160hk så hadde jeg blitt fornøyd.. alt over er jo pluss men skal jo være holdbart da.

Mhv Eirik
 #295664  av loft

En kompis som driver med motor og har tuna en audi A4 og er på stage 3 med den sier at man trenger bare bytte topplokket og muligens stempel (samt selvfølgelig putte i en turbo). Regner med kjøling og eksos er en fordel også..?
 #295709  av eirik845

det skjønner jeg og det men det er jo som på alle suge motorer det da.. mange som setter turbo på sugemotor men ikke på celica`n..

det som er spørsmålet hvorfor folk sier det er så vanslig så de anbefale å byte motor..
kjenner jo flere som har satt turbo på bilen sin da..
 #295712  av Speeder

Det er nok ikke det att det er så voldsomt mye vanskeligere på celica'n. Derimot finnes det allerede turbomotorer tilgjengelig på markedet. Du kommer ofte rimeligere ut av det med ett motorbytte. Da har du også en motor som er driftsikker, i allefall hvis du klarer å holde motoren i nærheten av orginal.
 #295751  av eirik845

oki.. men finnes det f.eks. kammer eller noe annet til moteren min?
 #296248  av eirik845

fant den selv i går å har lest det men finner skjønner ikke alt hva som står er sugen i engelsk..
hva er head? vet det er hode men ikke i denne sammen heng.. topp lokket?

så vis jeg setter "Head" fra en 4A-GE på min 7A-FE motor så får jeg mere hester..
og bytter "time belt"??

hva er "time belt"? er det register reim?
 #296257  av Thomas S

En turbo motor koster ikke allverden heller ;) Kan bli mye biligere en å turbofisere en 1.8 ;) DU kan jo også bytte ut til 3S-GE motoren og du får repektable 170hk og du kan faktisk få det godkjent og ;)
 #296261  av eirik845

får man godkjent den turbo motor i celican min?
men syns at 175 hk er lite vis jeg skal bytte den..
en jeg kjenner har en gt 2.0 på 175hk uten turbo ( celica t20) og sier det ikke er verdt å bytte til den..

må jeg bytte bremser og drivverk sånn jeg må vis jeg setter inn gt4 motor får å det godkjent?

mye koster en sånn motor å hvor får jeg tak i det?

Er du sikker på at 3S-GE er turbo motor? trudde alle toyota motorer med turbo hadde T i navnet..
 #296330  av Tiendreal

3S-GE = Sugemotor
3S-GTE = Turbo motoren
 #296339  av ThorT18

Forvent deg store kostnader uansett hvilken motor du velger å bytte til :wink:
 #296403  av AnaXyd

Hva tenker du på med store kostnader? Kan få tak i en 3S-GE motor som har gått 180.000km. Noe vits? Denne kan jeg jo kline til med turbo uten problem og få en del hester ekstra!