Side 1 av 1

Trimme t20 1.8?

Legg innLagt inn:13 jul 2008 17:49
av eirik845
hei ser at alle sier at det er "vanslig" å trimme 1.8 litern.. da spørr jeg hvorfor det?
turbo hva blir problemet da? trenger da ikke mere enn 0,3-0,4 bar.
kompressor?

kamdrev, noe å hente på det?

er ikke ute etter 200 hk men 140-160hk så hadde jeg blitt fornøyd.. alt over er jo pluss men skal jo være holdbart da.

Mhv Eirik

Re: Trimme t20 1.8?

Legg innLagt inn:13 jul 2008 22:36
av loft
En kompis som driver med motor og har tuna en audi A4 og er på stage 3 med den sier at man trenger bare bytte topplokket og muligens stempel (samt selvfølgelig putte i en turbo). Regner med kjøling og eksos er en fordel også..?

Re: Trimme t20 1.8?

Legg innLagt inn:14 jul 2008 14:12
av eirik845
det skjønner jeg og det men det er jo som på alle suge motorer det da.. mange som setter turbo på sugemotor men ikke på celica`n..

det som er spørsmålet hvorfor folk sier det er så vanslig så de anbefale å byte motor..
kjenner jo flere som har satt turbo på bilen sin da..

Re: Trimme t20 1.8?

Legg innLagt inn:14 jul 2008 14:23
av Speeder
Det er nok ikke det att det er så voldsomt mye vanskeligere på celica'n. Derimot finnes det allerede turbomotorer tilgjengelig på markedet. Du kommer ofte rimeligere ut av det med ett motorbytte. Da har du også en motor som er driftsikker, i allefall hvis du klarer å holde motoren i nærheten av orginal.

Re: Trimme t20 1.8?

Legg innLagt inn:14 jul 2008 20:30
av eirik845
oki.. men finnes det f.eks. kammer eller noe annet til moteren min?

Re: Trimme t20 1.8?

Legg innLagt inn:18 jul 2008 23:27
av |plumbo

Re: Trimme t20 1.8?

Legg innLagt inn:19 jul 2008 15:43
av eirik845
fant den selv i går å har lest det men finner skjønner ikke alt hva som står er sugen i engelsk..
hva er head? vet det er hode men ikke i denne sammen heng.. topp lokket?

så vis jeg setter "Head" fra en 4A-GE på min 7A-FE motor så får jeg mere hester..
og bytter "time belt"??

hva er "time belt"? er det register reim?

Re: Trimme t20 1.8?

Legg innLagt inn:19 jul 2008 18:20
av Thomas S
En turbo motor koster ikke allverden heller ;) Kan bli mye biligere en å turbofisere en 1.8 ;) DU kan jo også bytte ut til 3S-GE motoren og du får repektable 170hk og du kan faktisk få det godkjent og ;)

Re: Trimme t20 1.8?

Legg innLagt inn:19 jul 2008 18:45
av eirik845
får man godkjent den turbo motor i celican min?
men syns at 175 hk er lite vis jeg skal bytte den..
en jeg kjenner har en gt 2.0 på 175hk uten turbo ( celica t20) og sier det ikke er verdt å bytte til den..

må jeg bytte bremser og drivverk sånn jeg må vis jeg setter inn gt4 motor får å det godkjent?

mye koster en sånn motor å hvor får jeg tak i det?

Er du sikker på at 3S-GE er turbo motor? trudde alle toyota motorer med turbo hadde T i navnet..

Re: Trimme t20 1.8?

Legg innLagt inn:20 jul 2008 18:35
av Tiendreal
3S-GE = Sugemotor
3S-GTE = Turbo motoren

Re: Trimme t20 1.8?

Legg innLagt inn:20 jul 2008 20:35
av ThorT18
Forvent deg store kostnader uansett hvilken motor du velger å bytte til :wink:

Re: Trimme t20 1.8?

Legg innLagt inn:21 jul 2008 10:29
av AnaXyd
Hva tenker du på med store kostnader? Kan få tak i en 3S-GE motor som har gått 180.000km. Noe vits? Denne kan jeg jo kline til med turbo uten problem og få en del hester ekstra!