TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Playstation emulering?

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #296108  av inzane2012

Noen her inne som har peiling på ett bra program som emulerer playstation 1 spill og ei side med spill??
fikk så sabla lyst å spille litt final fantasy VII igjen, men har verken spillet eller ei fungerende ps maskin:(
ps: bør vere enn sånn en som jeg slipper å ha cd'en til spillet:)
 #296277  av chris

inzane2012 skrev:Noen her inne som har peiling på ett bra program som emulerer playstation 1 spill og ei side med spill??
fikk så sabla lyst å spille litt final fantasy VII igjen, men har verken spillet eller ei fungerende ps maskin:(
Trikset er å ha en fungerende PS1 maskin :D
(jeg har 1 stk PS1, 2 stk PS2 og 1 stk PS3.. alle oppkoblet and working :D)

Du finner vel emuleringsprogrammer ved hjelp av et rask søk på google? Mener jeg har sett plenty slike programmer tidligere i hvert fall :)
 #296279  av inzane2012

chris skrev:
inzane2012 skrev:Noen her inne som har peiling på ett bra program som emulerer playstation 1 spill og ei side med spill??

Du finner vel emuleringsprogrammer ved hjelp av et rask søk på google? Mener jeg har sett plenty slike programmer tidligere i hvert fall :)
e..
hehe, det var sånn her i huset og før i tida:) men ps1'n tok kvelden for noen år siden, og har ikke gaddet å kjøpt "ny" :) hehe
jeg fant en emulering til psx, men var så mye stress for å få den til å fungere, så vet ikke om jeg gidder, selv om jeg er sykt sugen på begynne å spille Final Fantasy VII igjen:)
 #296288  av Terjen

inzane2012 skrev:
chris skrev:

e..
hehe, det var sånn her i huset og før i tida:) men ps1'n tok kvelden for noen år siden, og har ikke gaddet å kjøpt "ny" :) hehe
jeg fant en emulering til psx, men var så mye stress for å få den til å fungere, så vet ikke om jeg gidder, selv om jeg er sykt sugen på begynne å spille Final Fantasy VII igjen:)
Hadde et sånt emulatorprogram for leeenge siden. Det het Bleem..
 #296289  av inzane2012

ja har funne det, men fant ett anna som hetter ePSX-ett-eller-anna... men var en helsikkes jobb med å konfigurere det...
men nå har jo pcen min klikka igjen, så blir uansett ei stund til eg får spilt det, tviler på at dama lar meg installere det på laptopen henns så...
 #296292  av cameleon

FF7 er helt klart det beste spillet jeg noen sinne har spilt. resten av serien er bare søppel i forhold til hva FF7 var den gangen jeg kjøpte det. Bare synd ene xdama mi ødla spillet, og nå finner jeg det ikke noen steder :(
 #296308  av inzane2012

cameleon skrev:FF7 er helt klart det beste spillet jeg noen sinne har spilt. resten av serien er bare søppel i forhold til hva FF7 var den gangen jeg kjøpte det. Bare synd ene xdama mi ødla spillet, og nå finner jeg det ikke noen steder :(
hehe, ja må si jeg var temmelig skuffet over FF8 og 9, men leg likte ganske godt FF10 :) likte veldig godt måten du "levlet opp" der:)

rekner med du har sjekket på qxl? har sett der at mange som sleger gamle klassikere der inn... har samme problemet selv med at cd2 til 7'rn er ødelagt, men fant isoen til det på the piratebay, bare så typisk at pcen min gikk til helvette akkurat da...
 #296323  av cameleon

Har sjekket ja. Greia er at jeg kunne tenkt meg å fått tak i en helt ny en. Jeg har handlet spill på qxl før og ikke alle har vært i 100% mint condition kan du si. Er utrolig kjedelig når du kommer halveis i spillet, så henger hele greia seg opp slik at du aldri kommer deg videre.
Vet at de har på amazon.com, men der borte har de jo ntsc systemet.

Jeg skal innrømme at jeg likte spillet med zidane, vivi og gjengen da. Var liksom veldig eventyr akkurat det spillet hehe. Men ff7 er helt klart mitt favorittspill. Husker når jeg fikk tak i det. Trodde jeg hadde rundet det når jeg var ferdig med midgar. Og plutselig kommer jeg på at det er jo enda 2 cder i coveret, pluss når world map kom opp og spillet virkelig startet....damn hehe.
 #296420  av inzane2012

cameleon skrev:Har sjekket ja. Greia er at jeg kunne tenkt meg å fått tak i en helt ny en. Jeg har handlet spill på qxl før og ikke alle har vært i 100% mint condition kan du si. Er utrolig kjedelig når du kommer halveis i spillet, så henger hele greia seg opp slik at du aldri kommer deg videre.
Vet at de har på amazon.com, men der borte har de jo ntsc systemet.

Jeg skal innrømme at jeg likte spillet med zidane, vivi og gjengen da. Var liksom veldig eventyr akkurat det spillet hehe. Men ff7 er helt klart mitt favorittspill. Husker når jeg fikk tak i det. Trodde jeg hadde rundet det når jeg var ferdig med midgar. Og plutselig kommer jeg på at det er jo enda 2 cder i coveret, pluss når world map kom opp og spillet virkelig startet....damn hehe.
ja det er mye varierende kvalitet ute å går på sånne auksjonssider, men du kan vere heldig innimellom:)

det jeg ikke likte med FF9 var mest menyoppsettet og noe av kampsystemet, syns rett og slett av FF7 sine menyer og kampoppsett og sånt burde vert malen;) hehe
 #297424  av inzane2012

nostalgien slo plutselig inn over meg så jeg måtte bare finne fram igjen en snes emulator og laste ned noen gode game super nintendo spill igjen, som chrono trigger, final fantasy 3, sim city og siste men ikke minste, tidenes kuleste bil spill, rock'n'roll racing:)