TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Skinn rundt gir stang.

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2

#37451  av sexten

da var 1 stk. sort skinn med rød søm bestilt. jeg har lett en stund etter dette siden skinnet rundt girstanga er rimelig slitt på den bilen jeg skal hente i morgen. så tusen takk for tipset :) du vet ikke tilfeldigvis hvor jeg kan finne matchende girkule også?

#38023  av FireWalk

greide ikke å la være jeg heller.. er generelt skeptisk til å legge igjen kredittkort nr osv på slike sider. Men det virket jo seriøst nok. Så nå får jeg snart skikkelig skinn på girspaken min jeg og. Var nok på tide, så ganske fæl ut den gamle som var på fra før.. :)

#38033  av MR2turbo

hmmm... det skulle jeg og hatt Jens, kjøpte ny orginal for ett par år siden men det begynner allerede å bli ett lite hull i den...
Tror nesten jeg må prøve å få laget en selv.. kansje i semsket skinn som passer til rattet.. :P

#38038  av FireWalk

Jeg leste på den siden der at det var viktig å behandle skinnet med noe "skinn" beskyttelse. for at det ikke skulle slå sprekker og tørke ut. Hvor får man tak i sånt?

#38039  av hovik

FireWalk skrev:Jeg leste på den siden der at det var viktig å behandle skinnet med noe "skinn" beskyttelse. for at det ikke skulle slå sprekker og tørke ut. Hvor får man tak i sånt?
Der de selger skinn jakker & slikt.

#38051  av sexten

mens jeg sitter og venter på skinnet mitt tenkte jeg at jeg skulle stille noen spørsmål angående montering. Hvordan får man av det gamle skinnet, og girkulen? Og hvordan får man det nye skinnet til å henge? I tillegg lurte jeg på hvor jeg kan finne noen passende girkuler. Jeg tenkte først på å kjøpe en rød girkule, men den blir kanskje litt for pregende i bilen, siden ingenting annet er rødt inne i bilen :) Men vi får se.

#38055  av Edvin

Gearkulen skrur du av, mens skinnet er festet v.h.a. klips. (Bare å dra rett opp i bak-kant mener jeg å huske.)

#38067  av jensi

Kjøp en liten tube lynlim.
Sjekk hvordan den gammle er limt på før du drar den av .
Trekk på den nye og pass på at hjørnene er riktig plassert.
Så er det bare å påføre lim før du bretter kanten ned.Start med hjørnene først.
Gjort på 5 minuter.
Jens

#38068  av jensi

Jeg leste på den siden der at det var viktig å behandle skinnet med noe "skinn" beskyttelse. for at det ikke skulle slå sprekker og tørke ut. Hvor får man tak i sånt?
Turtle har et produkt som de selger på det fleste bensinstasjoner som er godt å behandle skinn med uten at det blir for blankt og glatt.
En flaske med flytende beige krem.
Syntest at den gir bra resultet.

#38759  av FireWalk

Til dere som allerede har bestilt, og fått skinnet deres: hvor lang tid tok det fra dere fikk confirmation mail på at det var sendt, til dere fikk det i posten? Jeg reiser til utlandet nå på torsdag... så jeg lurer på om det er noen mulighet for at det kan komme før den tid.. :-)

#38764  av sexten

tok 3 dager for meg

#38776  av FireWalk

Ok.. da kommer det den dagen jeg reiser... hehe.. typisk, jeg reiser herifra kl 11:00 og posten kommer kl 12:00..... typisk :) får stikke inn på postkontoret og be dem holde igjen posten min da.. :-)