Er det EGR system på Celica Turbo 4WD CS. har dtte noe hensikt bortsett fra å blåse eksos inn til innsug. Har dette no misjon bortsett fra avgass. Er det noe i veien for å blokkere dette. Har hørt at EGR bare er i veien for litt ekstra effekt?
CelicaTurbo skrev:hvordan blir det med eu-kontroll og kravene til avgass om man fjerner dette da?Jeg fikk ingen merknader på EU kontroll etter at jeg fjernet EGRen.
GT4 CS skrev:Vet hr tojo hvor slike plater kan kjøpes? Kansje de vet i samme slengen om det har noen gevinst på effekt siden også?en kar på ebay som selger de for 25usd + frakt..... men det er veldig lett og lage de selv da... har akuratt gjort det på bilen min...( har ikke fått testet det siden bilen ikke er helt ferdig enda..)
sleeper skrev:GT4 CS skrev:Vet hr tojo hvor slike plater kan kjøpes? Kansje de vet i samme slengen om det har noen gevinst på effekt siden også?en kar på ebay som selger de for 25usd + frakt..... men det er veldig lett og lage de selv da... har akuratt gjort det på bilen min...( har ikke fått testet det siden bilen ikke er helt ferdig enda..)
den største fordelen jeg kan finne med dette er at det blir bedre plass i motorrommet...( det tar faktisk stor plass...)
tojo skrev:Ja som sleeper sier selges disse ganske ofte på http://www.ebay.se ,sikkert noen av tunings forhandlerne som også kan skaffe.laget den som står på toppen i stål og den som er på innsuget i alu jeg....
Men hvis dere demonterer EGR systemet er det bare å bruke pakningene som mal å mekke selv.![]()
Selv brukte jeg 6mm aluminium! lett å jobbe med,bare et øyeblikk å lage