TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• merkelig elektrisk problem etter motorbytte.

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #296300  av JK86

vel som tittel sier. detta er sprøtt. jeg bytta fra 3gen-3sge til 3gen-3sgte og har brukt go tid på og gjøre alt riktig. trudde jeg. da jeg startet den i går gikk den bra og fint men da jeg skrudde av tenning og tok ut nøkkel stoppet den ikke. koblet da av batteri men hjalp ikke noe. hadde lite olje så i desperasjon nappet jeg ut coilledning. AU! gjør nok ikke det engang til. men kom ikke på noe smartere. noen som har vært borti dette type problem før? noen ideer?
 #296337  av Xlr8

veldi snodigt.
må vell vere en ledning som er satt feil eller noe? men hvorfor tok du på coil ledningen?:P hva med og sette den i gir og daue den?:P
 #296389  av JK86

har ikke lufta clutch enda. men ja si det. finnes trolig 10 bedre måter og stoppe den på men desperasjonen tok overhånd. er nok en pluss ledning for mye ja. men er jo ett par og måle igjennom da.
 #296397  av JK86

finnes det noen her ute som har kobla om det elektriske fra gti til turbo som jeg kunne sammenligna mitt anlegg med en dag? eller noen me masse peil som kunne tenke seg og se over problemet mitt en dag?
 #296411  av Morten

Høres ut som om du har kobla batterispenning på noen sgteder der det skal være "tennings-spenning". Mao at ECU++ har spenning selv med tenninga av der spenninga normalt skal bli kutta når du skrur av tenninga. Ville starta med å sjekke alle spenningsinngangene til ECU som du har kobla (er vel 3-4 forskjellige om jeg husker riktig). Er vel kun en av de (husker ikke hvilken på sparket) som skal ha batterispenning, resten skal ha "ignition".
 #296412  av JK86

ja hørtes fornuftig ut. har jo bare kobla om på gti nettet så kanskje jeg har bytta om en av de blå ledningene baki der. men må vel fylle kjølevæske og la den stå og gå nå man prøver og måle det da.
 #296416  av Morten

Neida, trenger ikke starte motoren engang for å sjekke dette. :wink: Sjekk først i boka hvilke av disse "B-'ett-eller-annet' " som skal ha batterispenning, og hvilke som skal ha "ignition". Så måler du alle disse "B" pinnene med multimeteret med tenningen av og ser hvilke som har 12v. Mener fra hukommelsen at det kun er en av pinnene som skal ha denne. De som skal ha "ignition" skal ikke ha 12v nå, men kun når tenningen er på, så om noen av disse HAR 12v med tenningen av er dette et godt sted å starte. :wink:
 #296417  av JK86

hmmm. smart. da slutter jeg på jobb nå jeg tenker jeg. må hjem og stelle me go bilen. takk for hjelp.
 #296431  av Speeder

Morten skrev:Høres ut som om du har kobla batterispenning på noen sgteder der det skal være "tennings-spenning". Mao at ECU++ har spenning selv med tenninga av der spenninga normalt skal bli kutta når du skrur av tenninga. Ville starta med å sjekke alle spenningsinngangene til ECU som du har kobla (er vel 3-4 forskjellige om jeg husker riktig). Er vel kun en av de (husker ikke hvilken på sparket) som skal ha batterispenning, resten skal ha "ignition".

Skulle den ikke da ha stoppet når han tok av batteripolen?
 #296451  av CelicaTurbo

Speeder skrev:
Morten skrev:Høres ut som om du har kobla batterispenning på noen sgteder der det skal være "tennings-spenning". Mao at ECU++ har spenning selv med tenninga av der spenninga normalt skal bli kutta når du skrur av tenninga. Ville starta med å sjekke alle spenningsinngangene til ECU som du har kobla (er vel 3-4 forskjellige om jeg husker riktig). Er vel kun en av de (husker ikke hvilken på sparket) som skal ha batterispenning, resten skal ha "ignition".

Morten skriver nok bare "batteri" for enkelhets skyld for å skille mellom ledning med konstant spenning og ledning som går via tenningsnøkkel. Dynamo står i samme krets som batteri og så lenge den genererer strøm så gjør det ingen forskjell om batteriet kobles fra eller ikke..
 #296502  av Speeder

CelicaTurbo skrev:
Speeder skrev:

Morten skriver nok bare "batteri" for enkelhets skyld for å skille mellom ledning med konstant spenning og ledning som går via tenningsnøkkel. Dynamo står i samme krets som batteri og så lenge den genererer strøm så gjør det ingen forskjell om batteriet kobles fra eller ikke..

Såklart. Sløvhet lenge leve.
Ingen fler avsporinger fra meg nå.
 #296504  av JK86

men det er 3 blå ledninger fra gti og turbo anlegg som skal skjøtes sammen. der sleit jeg med dårlige tegninger og forklaringer så er litt usikker på di. noen som har peil på di?