TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Trenger tips ang. montere a-stolpe

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #296530  av Ace

Som topic sier, skal til å montere a stolpe i bilen, men lurte litt på hvor det er enklest / beste punktet vil være for å hente 12 volt til lys og 12 volt til tenningskobling? ER jo begrenset hvor lange disse ledningene er som følger med og jo mindre skjøting jo bedre er det.... :D

Og hvis man ikke ønsker a skru a stolpen fast, hva kan det være smart å feste med ?

takker for svar!
 #296668  av Ace

Greit nok , men da kommer en liten followup.

Er jo utrolig kronglete å komme til der ?
Og med såpass mye ledninger bør man jo sette seg inn i hvilke som er hva.
Og på http://www.mr2-tech.com/ står det jo ikke så mye om akkurat fargekoder på ledningene i koblingsskjemane.

PÃ¥ side 17 her : http://www.mr2-tech.com/bgb/electrical/ ... ations.htm
Den som heter interior light relay , er det kun dashbord lys ?

De sikringene man har der nede ved beina , er ikke det kun noe sånt som baklyktene , viskere, blinklys , varme i bakrute og speil samt til dørene ? Mulig det er noe jeg går glipp av her ?

takker for svar
 #296698  av Larsen

Det som var gjort på min var at den som monterte den hadde bare sneket en kabel inn mellom sikringen. Det funket fint til tross for at det ikke så spesielt profesjonelt ut. Det kan være litt kronglete å jobbe under dashbort ja, men det er nok bare sånn det er med interiør og bil.
 #296715  av FireWalk

Jeg har såpass mye elektronikk på bilen min. 3 a-stolpe målere, boost controller, turbotimer, bredbånds controller, water injection indikator, undercar led kit osv. jeg gjorde det litt tungvindt kanskje, men til gjengjeld er det enkelt å koble på nye ting i ettertid. La opp strøm og festet et rele på veggen bak førersetet bak stoffet der og la opp sikringer og egne ledninger dit de skulle. Da la jeg bare ledningene under dør listen og frem til A-stolpen for å koble på målerene. Liker ikke "løse" ledninger. Også er de merket, så det er lett å finne ut hva som går hvor.

Litt greit når du om noen år begynner å skal nøste opp og koble på noe mer og lurer på hva i huleste den og den ledningen er til. :p
 #297169  av Ace

Ok, takker for svar.

En ting til jeg sitter og funderer på mens jeg holder på. På selve ledningsnettet til instrumentene så er det Red (+12 Ignition), black (ground) , White (+12 dash light pointer)

Samtidig er det egen +12 dash light og ground med egen snap connector.

Det jeg lurte på var denne +12 dash light pointer. Er det meninga at dette skal kobles til dashbord diming eller er det bare å ta den direkte sammen med den separate dash light som går igjennom egen snap connector ?