TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• caliper pakning

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #296726  av BT-GTI

noen som har liggende en sånn støvpakning og en sånn pakning som sitter inne i calipern rundt stempelet. finner ikke dette til 92-98 mod. fordi alle har det repsettet foran men ikke bak og toyota skal ha 1100kr for det. i statene finner jeg mange men ingen sender ut av landet. noen som veit om et sted som selger til en grei pris eller har et sett liggence til en 92-98mr2 bakre stempel.
 #296771  av -magnus-

Er det bak du skal ha? Isåfall kjøpte jeg nettopp et kit med alle støvmasjettene bak, til glidere osv. Kostet ikke så mye det. Kan finne prisen i morgen siden den ligger nede på verkstedet. Bestilte fra Toyota.

Edit: Dette var til 91 mod da.
 #296820  av lasse

Hør med christoffersen og bekken i smalvollveien (clutch & brems) de burde klare å få tak i noe til deg.
 #296923  av BT-GTI

nei har ikke det får vel kontakte dem på mandag.
 #297619  av BT-GTI

ok da har jeg fått svar fra clutch og brems (christoffersen og bekken) de har ikke løst for de kjøper inn fra toyota og de selv overhaler calipere, siden jeg gjør det selv er dette bare enda dyrere enn toyota. så til dere andre som skal ha til 94 bakre calipere bare ta turen innom toyota og blø penger, front sett finnes i drøss på nettet til ingen ting (5usd)
 #299094  av BT-GTI

kan vel si til alle som skla ha deler kjøp fra rockauto. de har alt av deler og de er fantastik billige. fikk varene i løpet av 5dager (ukedager) kjempe service g bra pris og frakt . orinalt er oftest best :wink:
 #299274  av ElViz

Jeg kjøpte byttecaliper bak fra Jacobs for et par dager siden, kostet litt over 2000.
Fikk den samme dag jeg bestillte. (Budweg)
Tengte først på å overhale selv, men brekkmekanismen/stempelet ville ikke, så da så...

En annen ting.. Sjekk summitracing.com, Priser på EBC og KYB:
Part # Item Price Qty Line Total Delete

--------------------------------------------------------------------------------

EBC-DP21107 Brake Pads, Greenstuff, Organic, Rear, Toyota, MR2, Set $52.95 $52.95
·This part is temporarily out of stock, but you can order it now. Tentative ship date: 9/5/2008, if your order is placed today.

EBC-DP2453 Brake Pads, Greenstuff, Organic, Front, Geo/Toyota, Camry/Celica/Corolla/MR2/Paseo/Prizm/Tercel, Set $72.95 $72.95
·This part is temporarily out of stock, but you can order it now. Tentative ship date: 9/5/2008, if your order is placed today.

EBC-GD754 Brake Rotors, Slotted/Dimpled, Iron, Gold Zinc Plated, Front, Toyota, MR2, Pair $145.95 $145.95

EBC-GD755 Brake Rotors, Slotted/Dimpled, Iron, Gold Zinc Plated, Rear, Toyota, MR2, Pair $140.95 $140.95

KYB-765015 Shock/Strut, AGX, Twin-Tube, Adjustable, Front, Toyota, MR2, RWD, Each $95.95 $191.90

KYB-765016 Shock/Strut, AGX, Twin-Tube, Adjustable, Rear, Toyota, MR2, RWD, Each $95.95 $191.90
·The quantity you requested is currently not available.Click here for part availability and tentative ship date information.
 #299276  av BT-GTI

ok men jeg betale 2 dollar. jeg gjenntar 2dollar for pakningsett ergo 10spenn ikke 1200 som toyota skulle. nå er nye calipere skiver og stålomspunnede bremseslanger på plass. caliperne er kjøpt fra et firma jeg stoler 100%på i japan samme sted hvor jeg har kjøpt girkasse, diff, drivakslinger osv trengete å sette i ny støvmansjet i calipern thats it. og det viste jeg når jeg kjøpte dem, men hadde aldri trodd jeg måtte få det frakta fra usa fordi ingen i norge har slikt til under 50lappen...
caliper etter 1 lakkstrøk<br />caliper etter første lakkstrøkk
caliper etter 1 lakkstrøk
caliper etter første lakkstrøkk

DSC00231.JPG (1.34 MiB) Vist 494 ganger