TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Huff Har en hælvettes jobb

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt alle andre Toyota modeller
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt alle andre Toyota modeller
 #37544  av Remi

Æ va på butikken i sted i jobb klærn.. og møtte på brorn til en kompis av mæ.. han hadde importert bil fra usa. og han sporte om æ kunne noe om bil elektro, og sjølgo som æ e så sa æ jo ja, etter som jeg har bytte en stor del av kablingen på Carinaen. han sku ha mæ til og legge opp alt til den bilen han hadde kjøp, etter som jeg forsto så klipte tollvesene lednings nette i stykker det va ikke godtkjent for bruk i norge.. så i april starte hælvette, me og legge opp alt på nytt.. noen som vet hvor man får kjøpt deler og slikt? til dette vanvittige prosjekte? Kansje æ har tatt mæ vann over hode.. vell har jo en backup plan da.. kjenne jo en del bilmekanikere som kan assistere.. lure på om dette blir og gå bra

#37548  av CelicaTurbo

Jeg har da aldri hørt om at tollvesenet har klippet opp noe ledningsnett på importert bil pga at det ikke var godkjent her til lands? Faktisk har ikke tollvesenet en skit med godkjenning å gjøre i det hele tatt, dem har bare ansvaret for at avgifter betales..

men, hvilken bil er dette snakk om egentlig siden det får tollerne til å reagere på dette viset?

#37550  av Remi

Vell tollvesene hadde ringt biltilsynet og dem hadde gjort det.. huske ikke kordan bil det va kan sjekke dette opp seiner. synes også det høres rart ut, må jo hive mæ i leiting etter tegninger

#37556  av jensi

Mener å ha hørt at det har kommet nye regler som sier at dersom en bil er godkjent i USA så skal den vær egodkjent i Norge og EU også?
Noen andre som har hørt om dette?
Min USA Mr2 hadde jeg ingen problem med lykter og sikkerhetsbelter som ikke var e merket.

Jens

#37557  av sindrejl

har dem noen slags rettigheter til å ØDELEGGE bilen fordi!?

#37564  av CelicaTurbo

ja akkurat, selv om bilen kanskje ikke er godkjent så gir det ingen rett til å sabotere den.. Tollvesenet aner jo ikke om eieren har tenkt å sette skilter på den engang så det der høres nesten for utrolig ut til å være sant..

#37570  av sindrejl

ja virka veldig rart.. og at han ikke var sint fordi dem klipte ledningene.. høres ut som noe tull egentlig... flate hadde saksøkt ræva av dem om dem skulle ødelegge motoren min fordi den ikke var godkjent..

#37575  av CelicaTurbo

kanskje det egentlig er en byttemotor som står i bilen? :? Enten om forrige eier ikke gadd å gjøre ferdig jobben før eksport fra USA eller om nye eier slår en hvit en?

#37688  av Remi

Det er en suburban er merke.. har aldri hørt om det før.. den har 2 baterier har heller ikke sett det før.. en del og sette seg inn i..

#37691  av Goose

Chevrolet Suburban

#37774  av bose

hehe.Far kjører van selv. En Econoline.den har 2 batterier den oxo.

#37928  av CelicaGT

Visst det er diesel er det vanlig med 2 batterier. Treng strømmen for å starte.
Er 2 batterier på hilux diesel også......

#37943  av kennethx

Er vel helst at mange disel systemer er bygget for 24V, og ikke 12V. På lastebiler har man ofte ett stort batteri på 24V, men å seriekoble 2 blir jo det samme. Så ikke få strøm av en lastebil om du står med flatt batteri :D