TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Chip til MR2 2 liter uten turbo ??

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #297627  av Alexander mm

Hei. jeg lurte på om det er noen her som vet om en bra chip til en MR2 uten turbo, vil ha mest power for pengene :D
noen forsag til hvor jeg kan kjøpe eller om noen har en liggen de vil selge.

Takk for alle svar ;)
 #297631  av Helgeland

etter som jeg har hørt så tjener du tilnermet null. ecu er så bra "mappet" så den kan bli. for og få noe mer power tror jeg du må bytte til noe kvassere kammer før det lønner seg og chipe en motor uten turbo...
 #297632  av Larsen

Du kan stille om tenningen til 12 grader og kjøre på 98 oktan. Det gir ca samme effekten. Ellers så er det veldig lite å hente på å chippe disse bilene. Hvis du får deg turbo derimot så er den en god del mer å hente.
 #297638  av GhostRider88

Som skrevet over, så er det omtrent ingen ting å hente på dette. Skal du ha mer power så er det letteste ny eksos, og powerfilter. Jeg har mongoose effektanlegg med replacement CAT (strakt rør.) Gir litt mer hk og penere lyd ;)
 #297696  av GhostRider88

Alexander mm skrev:Takk for svar:D Du har tilfeldigvis ikke peiling på hvordan man stiller opp tenningen 12grader og hvor komplisert dette kan være. Og om det vil lønne seg?:D

bare hyggelig du :)

Nei, det vet jeg dessverre ikke, for har ikke gjort dette selv. Ser ikke store gevinsten i det, så vil ikke rote med det ;) Syns det er nok power som det er med ny cat og eksos
 #297700  av Mr2Even

Jeg har en Chip merke "Superchip I.C.O.N Race" som er ferdig programert til 156hesters mr2'en.
 #297727  av GhostRider88

Mr2Even skrev:Jeg har en Chip merke "Superchip I.C.O.N Race" som er ferdig programert til 156hesters mr2'en.

Hvordan funker denne? vil den gi merkbart bedre effekt og er den vanskelig å montere?

Er litt skeptisk til slike produkter, så hadde vært fint å få litt info om hvordan denne fungerer ;)
 #297733  av Mr2Even

GhostRider88 skrev:
Mr2Even skrev:Jeg har en Chip merke "Superchip I.C.O.N Race" som er ferdig programert til 156hesters mr2'en.

Hvordan funker denne? vil den gi merkbart bedre effekt og er den vanskelig å montere?

Er litt skeptisk til slike produkter, så hadde vært fint å få litt info om hvordan denne fungerer ;)
Ja litt bedre effekt. Den forandrer litt på innsprøytning mm. Man må kjøre på 98oktan etter installasjon. Tror det bare er 3 eller 4 ledninger som må koples i ecu'en.
 #297734  av Mr2Even

Mr2Even skrev:
GhostRider88 skrev:

Ja litt bedre effekt. Den forandrer litt på innsprøytning mm tror jeg. Man må kjøre på 98oktan etter installasjon. Tror det bare er 3 eller 4 ledninger som må koples i ecu'en.
 #297753  av GhostRider88

Ja litt bedre effekt. Den forandrer litt på innsprøytning mm tror jeg. Man må kjøre på 98oktan etter installasjon. Tror det bare er 3 eller 4 ledninger som må koples i ecu'en.
hvor mye koster denne chipen? Og følger det med brukermanual?
 #297766  av mr2storbrua

Alexander mm skrev:Takk for svar:D Du har tilfeldigvis ikke peiling på hvordan man stiller opp tenningen 12grader og hvor komplisert dette kan være. Og om det vil lønne seg?:D
Du trenger et instrument som lyser hver gang plugg nr1 tenner. Også må du sette bilen i diagnosemodus. Da er det bare å vri på fordeleren til den står på 12 grader. Dette tar 5-10 min, men dersom du ikke har lyst til å kjøpe dette instrumentet så tror jeg ikke et verksted tar altfor mye betalt for å utføre dette.
 #297771  av Mr2Even

GhostRider88 skrev:

hvor mye koster denne chipen? Og følger det med brukermanual?
Det var et spesiellt tilbud jeg benyttet meg for et par år siden. Husker ikke hva firmaet heter, men chippen kostet 3000kr inklusiv programering og installasjon. Tenkte meg 1000kr for den. Det føller ikke med manual, men det er bare å finne ut hvilke ledninger som skal brukes og kople de på, det er ikke værre enn det. Kan se om jeg finner kvitteringen..