TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Endelig sommerhjul :)

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #37599  av daggy

Endelig fått på sommerhjula. Hatt det et par dager og det går bra det, håper jeg. Kjipt om det skulle snø igjen, eller bli glatt, men det ordner seg alltids.

Går å klør meg kraftig i hue om dagen. Lurer på om jeg skal beholde bilen og kjøpe en billig mc eller om jeg skal selge den og kjøpe en GSXR 600.....

Skal antageligvis flytte utenlands til høsten så da selges bilen uansett....
Vedlegg
I fjor sommer.
I fjor sommer.
Bilde(09).jpg (19.48 kiB) Vist 1280 ganger
Hvem sier MR2 ikke er praktisk? En stor hylle er ikke noe problem!
Hvem sier MR2 ikke er praktisk? En stor hylle er ikke noe problem!
Bilde(02).jpg (21.26 kiB) Vist 1280 ganger

#37600  av jan-erik

Det meste går bare man er litt kreativ :-)

Men hvor er bildene av sommerdekka og felgene? Kan jo ikke poste en post med det emnet uten å legge ved bilder :-)

#37601  av daggy

Hei Jan-Erik - enig at det var skjødesløst av meg å ikke legge ut bilder av felgene :)

Det er de gamle felgene til Christian som jeg nå er den lykkelige eier av:
Vedlegg
I amster fjor sommer - ex'en er sensurert.
I amster fjor sommer - ex'en er sensurert.
amsterdamcar.jpg (136.04 kiB) Vist 1273 ganger
Tatt med mobilen i fjor sommer
Tatt med mobilen i fjor sommer
Bilde(06).jpg (18.25 kiB) Vist 1273 ganger

#37602  av daggy

Var forresten en idiot som rygget i meg på torsdag.

Jeg hadde lukeparkert midt i byen, hadde vel ikke mer enn 30 cm på til bil foran og bak. Gikk over veien, stod og pratet med en bekjent, snur meg da jeg hører et brak, og ser transportern foran bilen min dytte min bil bakover. Jeg løper over veien, og rekker akkurat stoppe bilen før den får kjørt av gårde. Han prøvde å stikke av den jæveln.

Får dratt han ut av bilen; ser på det sammen. Heldigvis traff han bare skiltet, hadde det vært 10 cm lengre til venstre hadde han truffet frontfangern og det kunne blitt dyyrt.

Endring: Han traff med hengerfestet

Flaks var det kanskje også at jeg hadde den i 1.gir og ikke brekket på, slik at bilen fjæret og dempet støtet litt.

Det var en svæært shabby snekker-narkis som kjørte transportern. Jeg ba om å få 250 kroner så vi er skuls med en gang, men hadde ikke penger. Hadde heller ikke minibank-kort, så han sa eneste mulighet var at jeg fikk visittkortet hans og så skulle jeg faxe kontonr. Tviler litt på at jeg noengang ser de pengene, og det er ikke store summen. Men prinsippet.

Dere er heldige dere som ikke bor i byen. Slipper slike bulker, lete etter p-plasser, trikkeskinner, og p-bøter :evil: Hater p-bøter. Får mellom 2-4 i måneden :evil:
 #37622  av daggy

Er det ingen her som kjører MC ?

Uansett hva dere sier så ER det fetere å kjøre MC, selv om jeg lever og ånder for å kjøre MR2'en min, så slår en feit R-sykkel alt!
Sykkelen under leide jeg i Miami i desember. GSXR 600 m 110 hk og er vel rundt 180 kg tror jeg. Går som F. Håper å få skaffet meg en slik til sommeren :)

Turbogutta: Kjøre om kapp ? :D
Vedlegg
DSCF0010.JPG
DSCF0010.JPG (161.2 kiB) Vist 1243 ganger
DSCF0004.JPG
DSCF0004.JPG (157.71 kiB) Vist 1243 ganger

#37625  av turboman

Har selv kjørt mc i ca 10 år, men har lagt det på hylla. Begynner kanskje å bli voksen, og innser hvilke farer det kan medbringe...

...men artig, ja det er det absolutt!!

Sykkelen ble forøvrig solgt sommeren 2003.
Vedlegg
mc.jpg
mc.jpg (33.11 kiB) Vist 1235 ganger

#37641  av yeah580

kjører gammel corolla... artig nok det! :D

Ellers en Yamaha RD 500 YPVS. Atrig liten V4 2Takter på 90HK.
Leken liten sak på sommeren. trenger ikke mere.. (Enda)