TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• 12" Bremse kit til MR2 mk1/Mk2

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #37649  av proson

Dette må være noe for dere med MR2 mk1 som er omgjort til Supercharge eller MK1,5;) (Og endel lapper i banken :wink:

Meget lurt å ha skikkelig bremser når motor trimmes godt og hastigheten går opp mot 200+!

Pris for komplett sett: ca 12 000 + frakt og norsk MVA... :roll:

Men utrolig fett da!!!

:twisted: MR2 :twisted:

http://www.atlantamr2s.com/brakes.htm
Vedlegg
brakes.jpg
brakes.jpg (21.29 kiB) Vist 1531 ganger
strut_brake_photo2.jpg
strut_brake_photo2.jpg (32.48 kiB) Vist 1531 ganger
strut_brake_photo1.jpg
strut_brake_photo1.jpg (33.42 kiB) Vist 1531 ganger
wheel2.jpg
wheel2.jpg (26.95 kiB) Vist 1531 ganger
caliper.jpg
caliper.jpg (13.2 kiB) Vist 1531 ganger

#37656  av Amund

følger det med noen form for papirer?
var i vert fall en grei stiv pris da :roll:

jeg har bremser fra st185 gt4, og de er plug an play, 278mm dia.
Men jeg har lyst på bremser fra celica st205 gt4, 330mm dia. 30mm tykkelse. de passer også helt fint! Slike skal jeg ha når de dukker opp til rett pris.

#37660  av Speeder

Amund skrev:følger det med noen form for papirer?
var i vert fall en grei stiv pris da :roll:

jeg har bremser fra st185 gt4, og de er plug an play, 278mm dia.
Men jeg har lyst på bremser fra celica st205 gt4, 330mm dia. 30mm tykkelse. de passer også helt fint! Slike skal jeg ha når de dukker opp til rett pris.
hvis du får tak i fra st205 så må jo de være mye bedere enn disse? Selv om de ikke er borret. Skulle stoppe en liten mr2 rimelig heftig de:D

ps, de er "bare" 315mm..... er cel supra som har 330mm :wink:

#37665  av chris

Funker vel fett de bremsene der ja.. men de selger jo bare til foran.. hva med bak liksom? :) Kan jo ikke ha fete røde kalippere med "mr2" inngravering og greier foran, og originale bak :P

Kunne tenkt meg Supra mk4 bremser på MR2'en min jeg. :)

#37680  av MR2turbo

så jo bra ut, men skal jeg først legge penger i bremser blir det nok brembo eller tilsvarende, med custom tilpassing, og både fremme og bak.. ca.13" skiver ;)

#37683  av proson

MR2turbo skrev:så jo bra ut, men skal jeg først legge penger i bremser blir det nok brembo eller tilsvarende, med custom tilpassing, og både fremme og bak.. ca.13" skiver ;)
Er helt sikkert like greit å gå for brembo ja... Var noe stiv pris på disse! Men det koster vel dendel for brembo kit også da... Men skal det være, så skal det vær :wink:

#37684  av MR2turbo

proson skrev:
MR2turbo skrev:så jo bra ut, men skal jeg først legge penger i bremser blir det nok brembo eller tilsvarende, med custom tilpassing, og både fremme og bak.. ca.13" skiver ;)
Er helt sikkert like greit å gå for brembo ja... Var noe stiv pris på disse! Men det koster vel dendel for brembo kit også da... Men skal det være, så skal det vær :wink:
ja.. og man teller jo ikke kroner overfor de man er glad i.... ;) ;)

#37917  av PÃ¥l

Men hva med EBC? de har jo både klosser og skiver. noen som har erfaring med disse? hadde hvertfall Bluestuff klosser på nye originale skiver foran på den svarte GTI'en jeg hadde, og de beit godt skal jeg si! EBC sine skiver heter "Turbo Groove". er det mer utvalg av skiver der eller?

#38011  av Kenny

turbo groove er både vel og bra det, men det er original dim... er det ikke?
dessuten finnes ikke turbo groove til mk1... :( men be4you kunne slisse skiver på bestilling, men det kostet ganske mye.. (3k per par for ferdig slissede skiver. (ikke perforert))

green stuff er forresten de beste klossene ebc har til mk1.. siden bilen er så lett blir det ikke produsert yellow stuff... :(

#38013  av Amund

Kenny skrev:turbo groove er både vel og bra det, men det er original dim... er det ikke?
dessuten finnes ikke turbo groove til mk1... :( men be4you kunne slisse skiver på bestilling, men det kostet ganske mye.. (3k per par for ferdig slissede skiver. (ikke perforert))

green stuff er forresten de beste klossene ebc har til mk1.. siden bilen er så lett blir det ikke produsert yellow stuff... :(
får du tak i mål og slikt på slissene, skal jeg greie å gjøre det billigere! :wink:

#38016  av Kenny

he he.. er nok ikke interessert i original dim. nei.. he he.. kjøper noe som er ferdig perforert og slisset tror jeg, og hels ganske stort.. må jo bytte alt alikevel når jeg trimmer motoren.. :)

#38025  av PÃ¥l

Ah, original størrelse? Ikke bra. Da går jeg heller for et annet merke. Noen som vet priser på Brembo?